نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 10:29

فارس من| وعده پیگیری تغییر برنامه امتحانات نهایی پایه نهم/ ماجرای گلایه دانش آموزان پایه نهم چیست؟

رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: هرچند تغییر برنامه امتحانات نهایی کار آسانی نیست اما پیگیر آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طی یک هفته گذشته درخواستی با عنوان تغییر برنامه امتحانات خرداد پایه نهم مدارس خراسان رضوی در صفحه «فارس من» به ثبت رسیده که تعداد زیادی از دانش آموزان از برنامه اعلام شده برای امتحانات نهایی گلایه دارند و خواستار تغییر زمان برخی امتحانات هستند.

در این درخواست که تاکنون توسط هزار و ۶۳۶ نفر امضا شده، آمده است: ما دانش آموزان پایه نهم استان خراسان رضوی تقاضا داریم جای امتحان مطالعات اجتماعی که در تاریخ اول خرداد ۱۴۰۲ می باشد و یک روز برای مطالعه وقت دارد را با امتحان املای فارسی که در تاریخ ۱۷ خرداد می‌باشد و ۳ روز فرصت مطالعه دارد را عوض کنید و یا تدبیری بیندیشید که برای امتحان مطالعات اجتماعی هم حداقل ۲ روز فرصت داشته باشیم.

همچنین در توضیح این درخواست نوشته شده: اداره سنجش آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برنامه امتحانات هماهنگ پایه نهم استان را اعلام نموده است که در آن برای امتحان مطالعات اجتماعی یک روز و برای املای فارسی ۳ روز فرصت مرور و مطالعه داده شده است از آن جا که این امتحانات در آینده تحصیلی و انتخاب رشته ما بسیار اثرگذار می‌باشد و از جهتی دانش‌آموز باید مطالبه‌گر باشد ما دانش‌آموزان به این نتیجه رسیدیم تا این پیشنهاد و مطالبه به حق را داشته باشیم. از مسئولین امر تقاضا داریم تا برنامه امتحانات هماهنگ پایه نهم دوره اول متوسطه خرداد ماه ۱۴۰۲ خراسان رضوی را تغییر دهند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش: برنامه امتحانات نهایی از پایتخت اعلام می شود اما پیگیر تغییر آن هستیم

با رسیدن تعداد امضاهای درخواست تغییر برنامه امتحانات نهایی پایه نهم به یبش از هزار امضا، رییس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برنامه امتحانات نهایی به صورت کشوری و از سوی پایتخت اعلام می شود اما برای تغییر این برنامه زمانی پیگیری می کنیم.

حسین فاطمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: برنامه پایه نهم در سال ۱۴۰۲ توسط دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تنظیم و به استان ها ارسال شده است.

وی افزود: برای امتحانات نهایی امسال با شبکه آموزش نیز هماهنگی شده تا روز قبل از آزمون در برنامه ای تلویزیونی یک جمع بندی برای دانش آموزان داشته باشیم.

فاطمی نژاد ادامه داد: این برنامه، اکنون به استان ها ابلاغ شده و تغییر آن، کار سختی است. چون این برنامه به اطلاع خانواده ها و دانش آموزان رسیده است و تغییر آن در هفته های آخر این خطر را دارد که به اطلاع برخی نرسد. در این صورت ممکن است برخی حقی برای خود قائل شوند و بگویند که چرا برنامه امتحانی بدون اطلاع ما تغییر کرده است. بنابراین تغییر برنامه کار مشکلی است و به سختی انجام می شود.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این که برای برنامه امتحانات نهایی، نظر کارشناسان استان های مختلف هم گرفته می شود، افزود: هرچند که اصلاح زمان بندی امتحانات نهایی، کاری مشکل است اما محال نیست. ما این درخواست را به صورت مکتوب به پایتخت ارسال و پیگیری می کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171548

مهمترین اخبار ایران و جهان: