نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 17:00

نرخ بیکاری استان سمنان ۵.۷ درصد اعلام شد

سمنان- استاندار سمنان گفت: طبق اعلام مرکز آمار کشور، میزان نرخ بیکاری استان در زمستان سال قبل ۵.۷ درصد بوده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه مرکز آمار ایران، میزان بیکاری استان‌های کشور را منتشر کرده است، بیان کرد: نرخ بیکاری در استان سمنان طی زمستان ۱۴۰۱ به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر یعنی ۵.۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان، کمترین نرخ بیکاری در ۱۸ سال اخیر در سراسر استان سمنان بوده است، افزود: یکی از اقداماتی که به رشد اشتغال در استان منجر شده، راه اندازی کارخانه‌های راکد در سال قبل و تثبیت اشتغال آنها بوده است.

استاندار سمنان همچنین از اعطای تسهیلات بانکی در زمینه اشتغال به خصوص تبصره ۱۸ اشاره کرد و ابراز داشت: در سال ۱۴۰۱، برای بیش از ۱۶ هزار نفر بر اساس سامانه رصد اشتغال، در استان سمنان شغل ایجاد شده است.

هاشمی همچنین با اشاره به رشد مشارکت نیز، گفت: نرخ مشارکت و نسبت اشتغال در زمستان ۱۴۰۱ نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته که نشانگر کاهش بیکاران و افزایش شاغلان در استان است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور ۹.۷ درصد برآورد شده است، ابراز کرد: سمنان پایین‌ترین میزان بیکاری با ۵.۷ درصد را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ بیکاری استان سمنان در زمستان سال ۱۴۰۰، هفت درصد اعلام شده بود، تاکید کرد: در زمستان سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش آمار بیکاری در استان به ۵.۷ درصد هستیم همچنین نرخ تثبیت اشتغال نیز در سال ۱۴۰۰؛ ۴۲ درصد بود که ادر زمستان سال قبل به ۴۲.۷ درصد افزایش یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145804

مهمترین اخبار ایران و جهان: