نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 13:35

جشن وصال در اراک برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) جشن بزرگ وصال با شعار «آسان و آسمانی» در اراک برگزار می‌شود.

مسعود پیرایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج اظهار کرد: 
 سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان روز ازدواج و از 30 خردادماه تا 4 تیرماه تحت عنوان هفه ازدواج نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: این اداره کل با محوریت معاونت امور جوانان در «هفته ازدواج » و با هدف ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار و جریان سازی فرهنگی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان و فرهنگ سازی مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پاگیر در امر ازدواج جوانان، همچنین معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق و هم افزایی در جهت تسهیل جوانان برنامه‌هایی را در سطح استان در نظر گرفته است. 
 
وی افزود: در این هفته بیش از 50 برنامه فرهنگی توسط اداره کل ورزش و جوانان در سطح استان مرکزی برنامه ریزی شده که برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استان با موضوع هفته ازدواج، کارگاه‌های آموزشی جامع پیش از ازدواج در شهرستان‌های تابعه استان، راه اندازی کمپین ازدواج جوانان با همراهی خیرین نشست‌های تخصصی با موضوع جوانان، ازدواج و توانمندسازی مهارت‌های اقتصادی، برگزاری جشن ازدواج بیش از 100 زوج جوان دانشجو با همکاری نمایندگی نهاد ولی فقیه در دانشگاه های استان، بازدید از مراکز مشاوره ازدواج در سطح استان و... بخشی از این برنامه‌ها است.

پیرایش جشن وصال را به عنوان اصلی‌ترین برنامه هفته ازدواج اعلام کرد و گفت: این برنامه در روز چهارشنبه 31 خردادماه ساعت 17 در محل سالن همایشهای کانون امام علی(ع) اراک با اجرای برنامه های شاد و مفرح و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار خواهدشد.

 پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295548

مهمترین اخبار ایران و جهان: