نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 12:15

۵۱۵ هزارو ۶۸ خانوار در سیستان و بلوچستان مشمول افزایش یارانه شدند

زاهدان- سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان گفت: از امروز ۵۱۵ هزار و ۶۸ خانوار با جمعیت یک میلیون و ۸۶۲ هزار و ۲۵۰ نفر در استان، مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی افزود: در راستای پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها، از امروز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال می‌شود.

وی اظهار کرد: ۵۱۵ هزار و ۶۸ خانوار با جمعیت یک میلیون و ۸۶۲ هزار و ۲۵۰ نفر در سیستان و بلوچستان در دهک‌های اول، دوم و سوم قرار دارند که مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه می‌شوند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شرط بهره مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از ۸۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

سلامی در ادامه شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک اعلام و بیان کرد: استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

وی اضافه کرد: تا امروز از زمان آغاز طرح کالابرگ الکترونیک در استان، ۲۸ هزار خانوار با رقمی نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان بصورت خرید اعتباری از یارانه خود استفاده کردند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از دو هزار و ۲۰۰ فروشگاه خرد و بزرگ در استان به طرح کالابرگ الکترونیک پیوستند و به افراد مشمول، خدمات ارائه می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295048

مهمترین اخبار ایران و جهان: