نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 14:45

فتح قله آرارات ترکیه توسط دوچرخه‌سوار نیشابوری

دوچرخه سوار نیشابوری گفت: صعود به قله آرارات ترکیه اولین صعود برون‌مرزی‌ام بود که با موفقیت انجام شد‍.

امید نجفی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: صعود به قله ۵۱۳۷ متری آرارات ترکیه اولین صعود برون‌مرزی‌ام بود به دلیل وجود یخچال و برف در مسیر ۳۳ ساعت زمان برد.

دوچرخه‌سوار نیشابوری گفت: سال گذشته رکورد صعود به قله دماوند را در یک روز زدم و توانستم صعود بر بام ایران را از آن خود کنم.

وی تصریح کرد: تمریناتم برای صعود به قله آرارات را سال گذشته آغاز کردم و در طول این مدت توانستم با دوچرخه به چندین قله مرتفع از جمله قله شاهوار بام استان سمنان، قله شاه‌جهان بام خراسان شمالی، قله گاوکشان بام استان گلستان، قله بینالود و شیرباد نیشابور به یک روزه صعود کنم.

نجفی با بیان اینکه پیمایش دور کامل جزیزه قشم به صورت سایکل توریست و پیمایش مسیر بندر عباس به چابهار به صورت سایکل توریست به مسافت ۷۸۰ کیلومتر از دیگر برنامه های من بوده است، تاکید کرد: من دومین نفر در ایران هستم که صعود به قله دماوند را انجام دادم اما دیگر ادامه نمی‌دهم و به صورت دائمی از ورزش خداحافظی می‌کنم.

دوچرخه سوار نیشابوری ابراز کرد: با شرایطی که پیش آمد از ورزش خداحافظی می‌کنم زیرا مسئولان پای کار نمی‌آیند‌. رئیس هیات دوچرخه‌سواری نیشابور حتی برای استقبال نیامد. با توجه به هزینه و زمانی که برای صعود به قله آرارات صرف کردم بی‌مهری مسئولان مرا از ادامه راه منصرف کرده است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1341848

مهمترین اخبار ایران و جهان: