نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:52

مدودف: نجات روسیه در ماندن کنار پوتین است

معاون شورای امنیت ملی روسیه یادآور شد این کشور با اتحاد می‌تواند بر دشمنان داخلی و خارجی خود فائق آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت ملی روسیه بر ضرورت اتحاد داخلی برای مواجهه با دشمنان این کشور تاکید کرد.

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: لازمه جلوگیری از شکاف ملی، تجمع در اطراف «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به شورش گروه واگنر اعلام کرد که در راستای شکست دشمن خارجی و داخلی که قصد دارند این کشور را به فروپاشی بکشانند باید در کنار رئیس جمهور و فرمانده عالی نیروهای مسلح کشور ماند.

مدودف تاکید کرد که دو دستگی و خیانت ملی منجر به بزرگترین تراژدی تاریخ و یک فاجعه جهانی خواهند انجامید.

این مقام ارشد روس افزود: ما اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد. دشمن سرکوب خواهد شد. پیروزی از آن ما خواهد بود.

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر دیروز (جمعه) مدعی شد که ارتش روسیه با دستور سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه مقر نیروهای واگنر در خاک اوکراین را هدف قرار دادند و نزدیک ۲ هزار نفر از آنها را کشته‌اند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای این ادعای پریگوژین را رد و او را به «شورش و خیانت» متهم کرد و از نیروهای واگنر خواست تا از دستورات پریگوژین پیروی نکنند.

پس از اوج‌گرفتن اختلاف بین فرمانده ارتش خصوصی واگنر (متشکل از عناصر مزدو و وابسته به ارتش روسیه) با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه، در رسانه‌ها و فضای مجازی غربی، تصاویری منتسب به «برگشت نیروهای واگنر از جبهه جنگ اوکراین و حضور در شهر روستوف» منتشر کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305892

مهمترین اخبار ایران و جهان: