نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 16:01

۲۰ درصد از مزارع کشت گل و گیاه کشور در پاکدشت وجود دارد

پاکدشت- فرماندار پاکدشت با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از مزارع کشت گل و گیاه کشور در این شهرستان وجود دارد گفت: پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اردستانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مسئولان امور اجتماعی فرمانداری‌های شهرستان‌های استان تهران در پاکدشت اظهار داشت: پاکدشت با داشتن ۲۰ درصد از مزارع کشت گل و گیاه کشور، به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: باید این ظرفیت نه تنها به مردم استان تهران که سراسر کشور معرفی شود و گردشگران را به بازدید از این ظرفیت مهم دعوت کرد.

فرماندار پاکدشت ادامه داد: وجود صدها گلخانه تولید گل و گیاه و فروشگاه‌های عرضه مستقیم این محصولات به ویژه در منطقه گلزار، پاکدشت را به یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری استان تهران تبدیل کرده و مسافران و زائران علی بن موسی الرضا (ع) که از محور شرق کشور عبور می‌کنند، می‌توانند ساعاتی را در مراکز فروش گل و گلخانه‌ها اوقات خوشی را سپری کنند.

اردستانی اضافه کرد: پاکدشت از یکهزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه کشت گل و گیاه برخوردار بوده و تولیدکنندگان فعال این شهرستان سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ هزار شاخه گل بریده تولید و علاوه بر بازار داخلی، این تولیدات به دلیل کیفیت بالا به بسیاری از کشورهای جهان نیز صادر می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398004

مهمترین اخبار ایران و جهان: