نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 20:36

«مشایه» اهواز باید به لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد

اهواز- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: مشایه (پیاده‌روی) اربعین مردم اهواز باید برای سال‌های آینده به لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله افرازه شهاوند بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست هماهنگی پیاده روی بزرگ اربعین اهواز (مشایه اهواز) اظهار کرد: بزرگترین کنگره جهانی در حال وقوع است چرا که بی‌شک «اربعین» به لحاظ کمی و محتوایی بزرگترین کنگره جهانی و نمایش اقتدار و وحدت شیعی و حتی فراتر از آن است و همانطور که می‌بینیم مردم ادیان دیگر در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کنند؛ لذا ما باید در این نمایش اقتدار و وحدت نقش آفرینی حداکثری داشته باشیم.

وی افزود: خوشحالم که امسال اتفاق نظری صورت گرفت تا مراسم مشایه به صورت یک دست برگزار شود که این سبب می‌شود تا در کنار نمایش وحدت و اقتدار که در مسیر کربلا و نجف رخ می‌دهد در اهواز نیز این اقتدار وحدت را به نمایش گذاشته شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: باید در مسئله عاشورا و اربعین یک نمونه متمایز حتی نسبت به استان‌های دیگر داشته باشیم.

افرازه شهاوند ادامه داد: خوزستان به لحاظ جغرافیا، فرهنگ و هر چیز دیگر قرابت بیشتری به کربلا داشته است، نه اینکه بگوییم ما باتقواتر از دیگران هستیم بلکه به لحاظ شکلی قرابت بیشتری داشته‌ایم؛ لذا سزاوار است در خصوص عاشورا و اربعین، یک نماد نه تنها منطقه‌ای و ملی بلکه بین‌المللی در خوزستان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حتی مراسم مشایه که اکنون در حال تدارک آن هستیم باید توسعه پیدا کند و به سمتی حرکت کنیم که مردم محلات، مناطق و حتی شهرهای پیرامونی بیایند و در مشایه اهواز مشارکت داشته باشند زیرا جایگاه خوزستان متمایز است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ثبت ملی مشایه به عنوان نماد ملی مطرح و پیگیری خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440548

مهمترین اخبار ایران و جهان: