نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 17:46

۱۷ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین زیربار ترافیک می رود

ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تا اربعین امسال در مجموع ۱۷ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین زیربار ترافیک می رود.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای بهسازی و توسعه مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی تمرچین و تسهیل و روان سازی تردد زائران اربعین حسینی عملیات راهسازی در ۶ قطعه از محور حیدرآباد به پیرانشهر از مسیرهای منتهی به مرز فعالیت راهسازی در دست اجراست.

وی با اشاره به توجه ویژه این اداره کل برای توسعه مسیرها منتهی به پایانه مرزی تمرچین و سهولت تردد زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: اجرای عملیات راهسازی در محور حیدرآباد تا پیرانشهر با جدیت در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: مجموعاً در کل ۶ قطعه عملیات راهسازی تا اربعین سال جاری ۱۷ کیلومتر به صورت بزرگراهی زیربار ترافیک می‌رود و زمینه سهولت تردد زائران اربعین حسینی را فراهم کند.

حمزه‌لو افزود: عملیات راهسازی در سایر مسیرهای منتهی به مرز تمرچین در محورهای شمال و جنوب استان نیز در حال اجرا بوده و اتمام حدود ۶٠ کیلومتر از این پروژه‌ها تا اربعین حسینی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای عملیات آسفالت در این محور، گفت: روند اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بیش از ۹۸ درصد پیشرفت اجرایی دارد و به زودی این تقاطع زیربار ترافیک می‌رود.

حمزه‌لو، بیان کرد: روند اجرای طرح تقاطع سه راهی محمدیار با جدیت دنبال می‌شود تا تردد زائران اربعین در این محور به سهولت و روان صورت گیرد.

وی افزود: سه‌راهی محمدیار از محورهای پرتردد در ایام اربعین بوده و در همین راستا بهره‌برداری از تقاطع سه راهی محمدیار با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار معطل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع می‌کند و زمینه ارتباط نقده به بناب و زمینه تردد زائران اربعین را تسهیل می‌کند.

حمزه‌لو افزود: بهره‌برداری از این طرح در کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای و رونق تردد زائرین اربعین حسینی نقش مؤثر و ویژه دارد.

وی اضافه کرد: برای روند اجرای تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و این طرح در مراحل پایانی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429192

مهمترین اخبار ایران و جهان: