نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:35

شورای نگهبان در تائید صلاحیت کاندیداها اغماض نکند

بیله سوار -امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: در حساس‌ترین شرایط کشور و در آستانه ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای نگهبان در بررسی و تائید صلاحیت کاندیداها بدون اغماض و گذشت ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بیله سوار با اشاره به مصادیق تقوا اظهار کرد: تقوای اجتماعی یکی از مصادیق نزدیک شدن به خداوند است و امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین تقوای اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شکل گیری جریان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید از سوی نهادهای فرهنگی به صورت جدی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: آسیب‌های موجود در بحث حجاب در بطن جامعه باید به صورت عملیاتی بررسی و نسبت به رفع آن تلاش شود.

امام جمعه بیله سوار با تاکید بر تشکیل سازمان عفاف و حجاب در کشور از سوی نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: در چند برهه حساس نسب به تشکیل این سازمان پیشنهادهای خود را ارائه کردیم اما تا امروز نتیجه مثبتی حاصل نشده است.

عزیزی با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار رسانه‌ها را رکن اصلی آزادی بیان و حقایق در جامعه توصیف کرد و گفت: بدون وجود رسانه‌ها حق گوئی و حق طلبی معنایی ندارد و ورود خبرنگاران به مباحث مختلف جامعه می‌تواند گره گشایی بسیاری از معضلات اجتماعی باشد.

وی با اشاره به انتخاب ائمه جمعه کشور از میان افراد دارای تحصیلات و سوابق علمی طولانی تصریح کرد: بسیاری از مباحث مطرح شده در تریبون‌های نماز جمعه حاصل چندین سال پژوهش، تحقیقات و بررسی‌های عالمانه است و طرح این مسائل از زبان ائمه جمعه آگاه و تحصیلکرده تأثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت.

امام جمعه بیله سوار فرارسیدن ایام ثبت نام نمایندگان مجلس برای انتخابات اسفندماه سال جاری را یادآور شد و بیان کرد: قانون اخیر انتخابات و اعلامیه وزارت کشور مستدل و جامع است و در این بین شورای نگهبان باید در بحث ثبت نام و احراز صلاحیت نامزدها نهایت وسواس را به خرج دهند.

عزیزی گفت: در فرصتی که برای اعلام صلاحیت نمایندگان وجود دارد باید شورای نگهبان بدون مسامحه و اغماضی صلاحیت‌ها را بررسی کرده و کاندیداهای خوش نام با سوابق کاری موفق را معرفی کند.

وی تصریح کرد: رزومه کاری کاندیداها بهترین معرف آنان در راهیابی به کرسی‌های مجلس است و شورای نگهبان باید نقش نظارتی خود را در این زمینه به درستی ایفا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425448

مهمترین اخبار ایران و جهان: