نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 17:06

محکوم به قصاص به عشق امام حسین(ع) بخشیده شد

خرم‌آباد - یک محکوم به قصاص در شهرستان خرم‌آباد به عشق امام حسین (ع) و رضای اولیای دم بخشیده شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی مراسمی یک زندانی محکوم به قصاص، با تلاش هیئت صلح و سازش و پیگیری‌های مستمر اداره کل زندان‌های استان لرستان و به لطف حضرت اباعبدالله الحسین، از قصاص رهایی یافت.

مراسم صلح و سازش و رهایی یک زندانی از قصاص، با حضور بزرگان ایلات و طوایف لرستانی و همچنین مسئولان ارشد قضائی و اجرایی استان لرستان در مسجد آیت‌الله مدنی خرم‌آباد برگزار شد.

صلح و سازش آثار مطلوبی بر جامعه دارد

داریوش شاهون‌وند دادستان مرکز لرستان در این مراسم، اظهار داشت: صلح و سازش به لحاظ حقوقی، قانونی و قضائی آثار بسیار مطلوبی بر جامعه دارد و مجموعه قضائی استان به جد از بحث صلح و سازش و ایجاد همبستگی بین ایلات و طوایف حمایت خواهد کرد.

وی بیان داشت: البته مجرمان بدانند که دستگاه قضائی در خصوص جرم‌هایی که جنبه جنایت دارند و نظم و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند کوتاهی نخواهد کرد و از خط‌قرمز خود در مورد این جرایم عدول نمی‌کند.

محکوم به قصاص به عشق امام حسین(ع) بخشیده شد

دادستان مرکز لرستان، از خداوند منان برای خانواده داغدار صبر مسئلت کرد و از عمل خیرخواهانه آنان تقدیر و تشکر نمود.

۱۴ پرونده قتل منجر به صلح و سازش شد

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های استان لرستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور بزرگان و سران طوایف استان، گفت: باعث افتخار است که در جمع این بزرگان حضور دارم و در مقابل منش و بزرگی و بخشش مردم عزیزم سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی افزود: ایجاد شوراهای حل اختلاف در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشان‌دهنده اهمیت و نقش پررنگ جایگاه بزرگان طوایف و اقوام توجه ویژه حاکمیت اسلامی به آنها است.

مدیرکل زندان‌های لرستان، تصریح کرد: در کشور عزیز ما، لرستان را به نام اقوام، طوایف و ایلاتی می‌شناسند که با منش بزرگ و رفتار کریمانه خود در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت می‌کنند و همچنین در مقابل تهدیدهای نظامی دشمنان مقتدرانه قد علم می‌کنند.

محکوم به قصاص به عشق امام حسین(ع) بخشیده شد

کشوری با اشاره به نیت خیر بزرگان طوایف در برقراری صلح و سازش، عنوان کرد: شما خیّر امنیت‌ساز هستید و با تلاش در برقراری امنیت، این تلاش شما در راستای بهبود شرایط اقتصادی نیز مؤثر خواهد بود.

وی گفت: در زمینه آزادی زندانیان بدهکار مالی و پرونده‌های منجر به صلح و سازش در استان لرستان کاری بزرگ و کم‌نظیر انجام شده. از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ پرونده و از سال ۹۸ تا کنون بیش از ۱۰۰ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

برخورد جدی دستگاه قضا با مجرمین

عضو شورای قضائی لرستان، اضافه کرد: دستگاه قضائی در پرونده‌هایی که منشأ جنایت دارند و یا احساسات مردم را جریحه‌دار کرده و برهم‌زننده نظم و امنیت جامعه بوده‌اند، برای صلح و سازش ورود نمی‌کند و اشد مجازات را برای این مجرمین در نظر خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: جوانانی که عرایض بنده را می‌شنوند بدانند که به‌سربردن حتی یک روز در زندان سخت و طاقت‌فرسا است و ما نباید به‌خاطر یک‌لحظه عصبانیت زودگذر و پرخاشگری کاری کنیم که یک‌عمر پشیمان شده و چندین خانواده را داغدار کنیم.

محکوم به قصاص به عشق امام حسین(ع) بخشیده شد

عباس عربی، پرچم‌دار صلح و سازش نیز در این مراسم نیز ضمن اشاره به روایات متعدد در خصوص عفو و گذشت، این بخشش را شادکردن دل تعدادی از مؤمنان دانست و گفت: ادخال سرور در قلب مؤمنین سنت حسنه‌ای است که در روایات از آن به‌عنوان افضل اعمال یاد شده است.

وی همچنین از بزرگان طوایف به‌خاطر حضور در این مراسم تشکر کرد و افزود: بنده افتخار خدمتگزاری به مردم را وظیفه خود می‌دانم و خادم مردم عزیز کشورم هستم.

بنابراین گزارش، خانواده مقتول به حرمت خون امام حسین، زندانی محکوم به قصاص را بخشیدند و از اجرای حکم صرف‌نظر کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434192

مهمترین اخبار ایران و جهان: