نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 00:52

نگاه‌ها به اشتغال در کنگان تغییر کند/ لزوم تقویت آموزش‌های مهارتی

بوشهر- فرماندار کنگان گفت: ترویج فرهنگ فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای در شهرستان یک ضرورت است، زیرا باعث تغییر نگاه در حوزه کارآفرینی و اشتغال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی عصر چهار شنبه در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید سرلوحه همه آموزش‌ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار با ترویج آموزش‌های مهارتی از مهم‌ترین برنامه‌های فرمانداری شهرستان کنگان در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بوده است،

فرماندار کنگان بر توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز صنایع جنوب استان بوشهر در شهرستان کنگان تاکید کرد و افزود: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه ای به رونق کسب و کار و کارآفرینی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی شهرستان کمک می‌کند.

غریبی با تاکید بر اینکه تربیت نیروهای مهارتی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی باید در دستور کار آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد، اضافه کرد: نگاه ما به آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای در شهرستان کنگان زیرساختی، تسهیل گرایانه و حمایتی است که برای گسترش آن از همه ظرفیت‌های فرمانداری استفاده خواهیم کرد.

فرماندار کنگان با اشاره به جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در کارآفرینی و اشتغال در سطح استان بوشهر، تصریح کرد: وجود پل‌های ارتباطی میان مراکز آموزشی، صنعتی و تولیدی باعث می‌شود که مراکز فنی و حرفه ای به تربیت نیروهایی بپردازند که مورد نیاز بخش‌های تولیدی جامعه بوده و کارایی و توانایی آنها را در این مسیر افزایش خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 971892

مهمترین اخبار ایران و جهان: