نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 16:31

آغاز بارش برف و باران از غرب و جنوب اصفهان/ سرما و یخبندان در راه است

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با ورود سامانه ناپایدار به استان از بعدازظهر امروز ابتدا مناطق جنوبی و غربی استان و سپس مناطق مرکزی و روز سه‌شنبه کلیه مناطق درگیر سامانه بارشی خواهند شد.

مینا معتمدی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با ورود سامانه ناپایدار به استان از بعدازظهر امروز ابتدا مناطق جنوبی و غربی استان و سپس مناطق مرکزی و روز سه‌شنبه کلیه مناطق درگیر سامانه بارشی خواهند شد.

وی افزود: بارش این سامانه در بیشتر مناطق به صورت برف خواهد بود و مه‌آلودگی، بارش برف و باران، آب گرفتگی و لغزندگی معابر و اختلال در تردد و کولاک برف در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. معتمدی بیان کرد: با عبور این سامانه، از چهارشنبه تا پایان هفته، کاهش قابل ملاحظه دمای کمینه در سطح استان و یخبندان سطح زمین انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۳ تا ۶ درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان 11 و کمینه فردا صبح یک درجه سانتی‌گراد و خور و بیابانک با 17 درجه و بویین میاندشت با منفی 11 درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/63101/

منبع: فارس
شناسه خبر: 965704

مهمترین اخبار ایران و جهان: