نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 10:31

افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران حسینی به سمت مرزها

اردبیل- دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل گفت: امسال ۴۰ درصد افزایش ثبت‌نام در سامانه سما و تردد در مسیر اربعین حسینی را به سمت مرزهای کشورمان شاهد هستیم.

علی محبوبی‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن افرادی که گذرنامه خود را تمدید کردند، ما در اعزام زائران اربعین حسینی در استان اردبیل به مرزها با ۴۰ درصد افزایش تردد و سفر به مقصد نجف و کربلا روبه‌رو هستیم که بخش عمده‌ای از این زائران سفر خود را آغاز کرده و یا به انجام رساندند.

وی تصریح کرد: بیش از یک‌هزار نفر نیروی مردمی برای ارائه خدمات به زائران از استان اردبیل انتخاب شدند که ۵۰ دستگاه خودرو سنگین شامل کامیون نیز با وسایل و امکانات مورد نیاز زائران از این استان به مرزها ارسال شده است.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل عمده تردد زائران اربعین حسینی را طریق مرز مهران یادآور شد و گفت: تردد از مرز تمرچین و باشماخ نیز در حال انجام است که پیشنهاد می‌کنیم با توجه به آرامش و تراکم کم زائران در این ۲ پایانه مرزی، مسافران نینوا از استان اردبیل از این طریق وارد خاک کشور عراق شوند.

محبوبی‌پور افزود: در حال حاضر تنها مشکل ازدحام جمعیت در مرز مهران است وگرنه در همه مرزهای کشور امنیت و آرامش برقرار است و امیدواریم در مسیر برگشت نیز راحت‌ترین مسیر گذر مرزی انتخاب شده و به سرعت جابجایی زائران را شاهد باشیم.

وی از استقرار بیش از ۲۶۰ دستگاه اتوبوس استان در مرز مهران برای بازگشت زائران خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته آینده عمده زائران حاضر در کشور عراق در مسیر بازگشت قرار می‌گیرند که قطعاً این وسائط نقلیه بین شهری جابجایی و انتقال زائران اربعین حسینی را انجام می‌دهند.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل اضافه کرد: در ۲ هفته اخیر که شاهد عزیمت زائران بودیم، فضای امن و آرامی در مرزها و مسیر تردد زائران مهیا بوده و هیچ مشکلی در جابجایی زائران در آن سوی مرز نیز گزارش نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478304

مهمترین اخبار ایران و جهان: