نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 21:56

تبریز شهر دوست داشتنی و محبوب مردم ترکیه

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران گفت: تبریز در میان مردم کشور ترکیه شهری دوست داشتنی و محبوب است و بطور استراتژیک هم ظرفیت‌های بالایی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در دیدار با شهردار تبریز اظهار کرد:  تبریز در میان مردم کشور ترکیه شهری دوست داشتنی و محبوب است و بطور استراتژیک هم ظرفیت‌های بالایی دارد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در تبریز در کشورهای اطراف و همسایه بویژه ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان استفاده شود.

بیگدلی خاطرنشان کرد: برنامه شهرداری برای برگزاری پیش نشست هایی قبل از آن ماه برای آشنایی سرمایه گذاران با پتانسیل های تبریز و برنامه ریزی و مطالعه کافی اقدام مثبتی است تا سرمایه گذار با خاطری آسوده در این همایش شرکت و دارایی خود را هزینه کند.

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران گفت: وزارت امور خارجه آماده است در بحث سفارت، کنسولگری و ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور در این همایش همکاری‌های لازم را انجام دهد.

 یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز در این دیدار گفت: همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳، با تعریف پروژه های ماندگار و ایجاد درآمدهای پایدار در راستای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصی در توسعه شهر و استان، افزود: مجلس قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها را به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد شهرداری ها تعریف کرده که تلاش می کنیم با جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی – اقتصادی و فرهنگی – اجتماعی، مدیریت شهری و دیگر حوزه ها ضمن ایجاد اشتغال درآمدهای پایدار در مسیر توسعه تعریف کنیم.

شهردار تبریز گفت: در این زمینه علاوه بر شهرداری اتاق بازرگانی، دانشگاه و صنایع دانش بنیان، مشارکت خوبی با شهرداری دارند که در بررسی، برنامه ریزی و تدوین پروژه های سرمایه گذاری نتایج قابل توجهی کسب شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472192

مهمترین اخبار ایران و جهان: