نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 17:05

کاهش نسبی دمای هرمزگان مورد انتظار است

بندرعباس - کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز دریا در محدوده هرمزگان با وزش بادهای جنوب شرقی نسبتاً مواج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی سی پور بیان داشت: بیشینه سرعت وزش باد در محدوده دریای عمان و شرق تنگه هرمز به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید. وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا تا ساعات بعد از ظهر روز جمعه ۱۷ شهریورماه ادامه دارد.

سی سی پور بیان کرد: روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ شهریورماه بر سرعت وزش بادهای جنوب شرقی بویژه در ساعات صبح تا ظهر افزوده می‌شود و در این مدت، با توجه به مواج بودن دریا توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان اضافه کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان، رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌های همرفتی در ارتفاعات استان توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود، اظهار کرد: در ساعات بعد از ظهر با توجه به وقوع ناپایداری در ارتفاعات غربی استان، احتمال افزایش ابرناکی همراه با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در بنادر غربی و مرکزی استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه امروز با تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور در پاره‌ای نقاط شرقی استان در ساعات بعد از ظهر احتمال گرد و غبار وجود دارد، اضافه کرد: از فردا پنج شنبه ۱۶ شهریور ضمن ماندگاری هوای گرم، کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488248

مهمترین اخبار ایران و جهان: