نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 14:40

نماینده ازبکستان رئیس شورای حکام بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا شد

وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان به عنوان رئیس شورای حکام بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «لذیذ قدرت‌اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان به عنوان رئیس شورای حکام بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا انتخاب شد.

هشتمین نشست سالانه شورای حکام بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی با موضوع کلی «توسعه پایدار در دنیای پیچیده» در «شرم الشیخ» در مصر برگزار شد.

یکی از این نشست‌ها به شکل گیری روند توسعه در ازبکستان در پس زمینه چالش‌های پیشروی کشورهای آسیای مرکزی در حوزه آب و انرژی اختصاص داشت.

قدرت‌اف به عنوان نماینده ازبکستان در این نشست، شرایط این کشور برای کسب‌ و کار و سرمایه‌گذاری و همچنین تضمین حقوق سرمایه‌گذار را به شرکت‌کنندگان ارائه کرد.

همچنین وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان پیشنهادهای متعددی برای گسترش همکاری با این بانک ارائه کرد.

بر اساس نتایج رای گیری، قدرت‌اف به عنوان رئیس شورای حکام بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا انتخاب شد. این نهاد همچنین ابتکار برگزاری نشست در «سمرقند»  را در سال 2024 تصویب کرد.

علاوه بر این، وی در دیدار با مدیران بانک در مورد وضعیت سبد سرمایه‌گذاری این بانک در ازبکستان و افزایش همکاری‌ها گفت وگو کرد.

تنها در 6 ماه گذشته این بانک سه خط اعتباری مستقیم به مبلغ 415 میلیون دلار به پروژه‌های انرژی اختصاص داده است. بدین ترتیب در مجموع 2.4 میلیارد دلار در 13 پروژه در بخش انرژی، زیرساخت و حمل‌و‌نقل و پزشکی سرمایه‌گذاری کرده است.

پیش از این، بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا 25 میلیون دلار در اوراق قرضه «سبز» Uzpromstroybank سرمایه گذاری کرده بود.

بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا، یک بانک توسعه چندجانبه و موسسه مالی بین‌المللی است که هدف آن بهبود جمعی نتایج اقتصادی و اجتماعی در آسیا است. این دومین موسسه بزرگ توسعه چندجانبه در جهان است. دفتر مرکزی این بانک در«پکن» قرار دارد. این بانک در حال حاضر دارای 106 عضو، از جمله 14 عضو بالقوه از سراسر جهان است.

اهداف اصلی این بانک تحریک همکاری‌های مالی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، تامین مالی پروژه‌های زیرساختی در آسیا از جمله ساخت جاده‌ها و فرودگاه‌ها، آنتن‌های ارتباطی و مسکن است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519392

مهمترین اخبار ایران و جهان: