نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 12:12

اجرای پویش هر خانه یک پرچم در نیمه شعبان آذربایجان غربی

ارومیه - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اجرای پویش هر خانه یک پرچم همزمان با نیمه شعبان در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام رحمان خضرلو در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های جشن نیمه شعبان در استان اظهار کرد: تجمع بانوان مهدوی، جشن فرشته‌ها، فضاسازی محلات، برپایی ایستگاه، تقدیر از مجموعه‌ها و هیئت‌های فعال در جشن‌های شعبان بحث احیا نیمه شعبان در مساجد، پویش‌های محله آسمانی، هر خانه یک پرچم و حمل و نقل رایگان برخی وسیله‌های نقلیه عمومی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تبلیغات اسلامی آن را در استان پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ماه شعبان از ماه‌های برکتی است که عبادت و روزه‌داری در آن بسیار مورد سفارش حضرات معصومین قرار گرفته است، افزود: با توجه به اینکه ولادت امام زمان (عج) در ماه شعبان قرار دارد و در روایات بر بزرگداشت این روز عظیم تاکید فراوان شده است، لذا می‌طلبد فعالان مردمی با همکاری و همراهی همدیگر برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم نیمه شعبان همت کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مراسم ملی و مذهبی را باید تا حد توان به سمت مردمی‌سازی سوق داد و رویکرد تبلیغات اسلامی مردمی‌سازی جریانات ملی و مذهبی و حمایت از تشکل‌های مردمی است چرا که مردمی‌سازی جریانات هم دوام و ماندگاری دارد و هم اثرگذاری آن بسیار است.

وی افزود: البته معنای مردمی‌سازی جریانات دینی عدم حمایت نهادها و سازمان‌ها نیست، بلکه باید مجموعه‌ها به جای اینکه خود متولی و مجری مراسم باشند آنها را به مردم بسپارند و از آنها حمایت کنند.

حجت‌الاسلام خضرلو تصریح کرد: یکی از تجربیات موفق در مردمی‌سازی مراسم دینی، برگزاری مراسم و برنامه‌های غدیر ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ارومیه است که در نوع خود بی‌نظیر بود و این شور و شعور نشأت گرفته از پای کار آمدن مردم در برگزاری مراسم بود که اهل بیت نیز بدان برکت دادند.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربیات موفق در برگزاری مراسم مردمی غدیر، با همراهی و همکاری مجموعه‌ها و جریان‌های مردمی مراسم نیمه شعبان را به صورت مردمی برگزار خواهیم کرد و در این راستا تبلیغات اسلامی همه توان و امکانات خود را در حمایت از جریان‌های مردمی به کار خواهد بست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1078748

مهمترین اخبار ایران و جهان: