نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 19:42

خطا در آمار هواشناسی به حداقل رسیده است

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: خطا و اشتباه در ارائه آمارهای هواشناسی در استان اردبیل با خرید تجهیزات و امکانات به روز به حداقل رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش محمدی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی هواشناسی در اردبیل اظهار کرد: اداره کل هواشناسی تلاش می‌کند با مجهز شدن به‌روزترین امکانات و تجهیزات، اطلاعات و آمارهای دقیق را جمع‌بندی و با تولید محتوا آنها را در اختیار هموطنان و گروه‌های مختلف جامعه قرار دهد.

وی تصریح کرد: ما در طول سال سعی می‌کنیم به صورت مستمر ارتباط نزدیک و تعاملی با جهاد کشاورزی، فرودگاه‌ها و سایر مجموعه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشیم تا با پردازش اطلاعات آخرین آمارها و اطلاعات هواشناسی را در اختیار این دستگاه‌ها قرار دهیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: هواشناسی جز دستگاه‌های مهم و زیربنایی با حضور مستمر در ستاد مدیریت بحران است که تلاش ما بر این است تا با صدور اطلاعیه‌های متنوع هواشناسی و پیش‌آگاهی‌ها از بروز حوادث و اتفاقات ناگوار در استان جلوگیری کنیم.

محمدی افزود: در ۶ ماهه سال زراعی جاری ما با کاهش بارندگی‌ها تا ۵۰ درصد در سطح استان روبه‌رو بودیم و همچنان کم بارشی در استان تداوم پیدا کرده است.

وی به بارش‌های ۲ روز اول بهار سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط جوی متفاوتی قرار گرفتیم و تا دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدید وارد استان نخواهد شد و ما همچنان هوای مطبوع بهاری را در استان شاهد خواهیم بود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاران ما به ویژه کارشناسان حوزه‌های مختلف سعی می‌کنند تا با ارزیابی و بررسی دقیق اطلاعات هواشناسی در کمترین زمان و به صورت دقیق این اطلاعات را منعکس کرده و با انعکاس در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها بتوانیم اطلاع‌رسانی دقیق و منسجمی را انجام دهیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: با نصب مجهزترین امکانات و تجهیزات در فرودگاه و یا سایر مناطق استان به ویژه ایستگاه‌های باران‌سنجی و هواشناسی کاربردی کشاورزی تلاش ما بر این است تا جلوی ورود خسارات احتمالی گرفته شده و شرایط جوی را به درستی مورد رصد و پایش دقیق قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که همزمان با روز جهانی هواشناسی برگزار شد، از کارشناسان هواشناسی استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106648

مهمترین اخبار ایران و جهان: