نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 21:15

کمبود سالن برای برگزاری امتحانات نهایی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با کمبود سالن برای برگزاری امتحانات نهایی در این استان مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان خلفیان عصر سه‌شنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با برگزاری دو نوبت کنکور در سال رویکرد در سنجش و پذیرش دانشجویان در کشور دچار تحول شده است.

وی افزود: از امسال کنکور در دو مرحله در دی‌ماه و تیرماه در سال تحصیلی برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ادامه تغییرات در برگزاری کنکور، دروس عمومی در کنکور حذف خواهد شد و ضرایبی دروس عمومی در آزمون نهایی در کنکور لحاظ خواهد شد، این ضریب در حال حاضر ۴۰ درصد است و در سال‌های آینده به ۶۰ درصد خواهد رسید.

خلفیان عنوان کرد: نمرات امتحانات نهایی در کنکور و پذیرش دانشجویان مؤثر است لذا نتیجه این امتحانات برای دانش‌آموزان ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: تصحیح اوراق امتحان نهایی در مرحله اول به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و سپس در مرحله دوم تصحیح کننده بدون اطلاع از نام دانش‌آموز اوراق را تصحیح می‌کنند، با این شیوه خطا بسیار کاهش پیدا می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود سالن برای برگزاری امتحانات نهایی در این استان گفت: حوزه امتحان نهایی زیر ۱۰۰ دانش‌آموز نخواهیم داشت و برای برگزاری آزمون امتحانات نهایی نیازمند سالن‌های اجتماعات از سایر ادارات هستیم.

خلفیان اضافه کرد: برای خرید صندلی در شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری نیز نیازمند اعتبار هستیم.

وی بیان کرد: از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم تا امکانات لازم برای چک و کنترل دانش‌آموزان را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093304

مهمترین اخبار ایران و جهان: