نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 15:39

مردم چهارمحال و بختیاری برای تشییع شهدای گمنام سنگ تمام می‌گذارند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تشییع هشت شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) در مرکز استان چهارمحال و بختیاری، گفت: باید در این روز یک تشییع به یاد ماندنی، باشگوه و پُرنمود شکل بگیرد و بیش از گذشته حضور مردم به نمایش گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به روز حمل و نقل، گفت: چندین سال پیش و در زمان جنگ رانندگان ماشین‌های سنگین در لبیگ‌ به فرمان امام خمینی(ره) کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم را از مرزها و بنادر به داخل شهرها انتقال دادند و همین سبب شد تا به عنوان الگو مطرح شوند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مسؤولان باید به این قشر توجه ویژه داشته باشند و مشکلات آن‌ها را برطرف و برایشان مشوق ایجاد کنند.

وی با اشاره به روز ۲۷ آذر شهادت آیت‌الله مفتح و نام‌گذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: اگر آن چیزی که مدنظر بوده است شکل بگیرد همه دانشگاه‌های ما حوزوی و حوزه‌های ما هم تمام عیار دانشگاهی می‌شود و خروجی تمام این‌ها می‌شود انسان متعهد، متخصص و در خدمت بشریت.

نکونام اضافه کرد: این روز به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و پذیرش سازمان ملل به نام روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری نام‌گذاری شده است.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران قربانی بیشترین خشونت در جهان هست و هزاران شهید ترور، شهدای امنیت، شهدای جنگ تحمیلی، جانبازان شیمیایی و قطع عضو نمونه‌ای از خشونت‌هایی است که علیه مردم کشورمان به کار رفته است.

امام جمعه شهرکرد گفت: با وجود قدرت‌های استکباری مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی چگونه جهان، عاری از خشونت می‌شود، باید مردم دنیا بسیج شوند و این قدرت‌ها و استکبار را نابود کنند تا صلح ایجاد شود.

در دوره‌همی‌های شب یلدا نباید اسراف شود

وی با اشاره به پیش‌رو بودن شب یلدا، تاکید کرد: در این دوره‌همی‌ها نباید اسراف شود و باید به یاد ناتوانان باشیم و در حد توان به نیازمندان کمک کنیم.

 ایام شهادت حضرت زهرا را مغتنم بشماریم

نکونام با بیان اینکه باید ایام شهادت حضرت زهرا را مغتنم شمرد و با بهره‌گیری و الگوگیری از این شخصیت والامقام قلب‌هایمان را جلا دهیم، افزود: ایشان به نام محدثه نامیده شده‌اند چرا که بسیاری از احادیث توسط فرشتگان به ایشان وحی می‌شد و همچنین اجادیث پیامبر را نزد مردم تبیین می‌کردند.

مردم برای تشییع شهدای گمنام سنگ تمام بگذارند

وی اضافه کرد: در ایام سوگواری بانوی ۲ عالم چهارمحال و بختیاری مهمانان ویژه‌ای دارد که مردم باید برایشان سنگ تمام بگذارند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تشییع هشت شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) در مرکز استان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: باید در این روز یک تشییع به یاد ماندنی، باشگوه و پُرنمود شکل بگیرد و باید بیش از گذشته حضور مردم به نمایش گذاشته شود.

وی گفت: این اجتماع بزرگ که با حضور شهدا برگزار می‌شود اعلام انزجار و تبری از مستکبرینی است که غزه را این گونه زیر توپ و گلوله گرفته‌اند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605604

مهمترین اخبار ایران و جهان: