نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 16:33

جامعه انقلابی شاداب و پرنشاط به مسیرش ادامه می‌دهد/ اجازه ندهیم ایادی دشمن دانشگاه را به خشونت بکشانند

امام جمعه شهرکرد گفت: جامعه انقلابی شاداب و پرنشاط است و برخلاف تلاش دشمن برای القای ناامیدی، سستی و انفعال دارد باانگیزه پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد گفت: جامعه انقلابی شاداب و پرنشاط است و برخلاف تلاش دشمن برای القای ناامیدی، سستی و انفعال دارد باانگیزه پیش می‌رود تا پرچم اسلام را به مقصد برساند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه خستگی در وجود مؤمن راه ندارد، افزود: با امید برای آینده و چشم‌انداز روشنی که در انتظار ماست تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به روز جهانی عاری از خشونت و افراط‌گری اظهار داشت: فرهنگ اسلام و انقلاب سخت‌گیری با کفار و مهربانی با جامعه اسلامی است، خشونت در این فرهنگ جایی ندارد و رویکرد همواره رأفت و خدمت به مردم بوده و هست.

نکونام اضافه کرد: دشمن سعی دارد جور دیگری جلوه دهد و نظام اسلامی را خشن معرفی کند اما ذات نظام اسلامی رحمت است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح ترور را نماد خشونت دشمن دانست و افزود: مردم نباید تحت تاثیر رسانه‌های حقه‌باز و مکار دشمن حقایق را از یاد ببرند.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را از ضرورت‌های انقلاب برشمرد و گفت: کارهایی انجام شده اما کافی نیست، حق مطلب وقتی ادا می‌شود که ما امروز شاهد برخی مسائل و اتفاقات در دانشگاه نباشیم.

نکونام تاکید کرد: اجازه ندهیم ایادی دشمن دانشگاه را به خشونت بکشانند و این تلاش‌ها باید توسط جامعه دانشگاهی و خود دانشجویان مهار شود.

امام جمعه شهرکرد در خصوص ۲۹ آذر و سالروز شهادت وزیر نفت دولت شهید رجایی عنوان کرد: شهید تندگویان الگوی مقاومت و باور انقلابی است که با وجود شکنجه‌های سخت بعثی‌ها از انقلاب و رهبرش دفاع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: بازدیدی از طرح‌های آبرسانی داشتیم و متوجه شدیم رسیدن آب به منازل ما چه پشت صحنه سخت و پیچیده‌ای دارد و چه عوامل و زحماتی دخیل است تا ما به راحتی از این نعمت خداوندی بهره ببریم و لذا می‌طلبد در مصرف آن بیشتر صرفه‌جویی شود.

نکونام در پایان دورهمی‌های شب یلدا را از فرهنگ‌های زیبای ایرانی دانست و گفت: این انس و نثار محبت به یکدیگر از دستورات دینی ماست، این فرهنگ ارزشمند را قدر بدانیم.

پایان پیام/
وحدت حوزه و دانشگاه
نظام اسلامی
شهید تندگویان
شب یلدا
فرهنگ اسلامی

منبع: فارس
شناسه خبر: 914348

مهمترین اخبار ایران و جهان: