نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 21:55

بیش از ۲۶۶ هزار متر از اراضی ملی در اردبیل رفع تصرف شد

اردبیل-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اجرای ۱۲۶ فقره حکم قضایی برای ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد و گفت: ۲۶۶ هزار و ۶۵۴ مترمربع از اراضی ملی در اردبیل رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده عصر چهارشنبه در جلسه تشریح عملکرد اداره در هشت ماهه گذشته از اجرای ۱۲۶ فقره حکم قضائی برای ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد و اظهار کرد: ۲۶۶ هزار و ۶۵۴ مترمربع از اراضی ملی در اردبیل با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی استان قلع و قمع و رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه در خصوص دست اندازی به اراضی ملی هیچ مماشاتی با افراد نخواهیم داشت، گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در عمل به تکالیف قانونی خود، هیچ‌گونه اغماضی با متعدیان به عرصه‌های ملی ندارد و هرگونه ساخت و ساز در اراضی ملی از مصادیق جرایم مستمر بوده و علاوه بر صدور حکم قضائی برای مجازات متخلفان نسبت به جمع‌آوری ابنیه اعیانی ایجادی آنان نیز اقدام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به طور شبانه‌روزی با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی به مقابله می‌پردازد و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف، به مرجع قضائی ارجاع می‌دهد.

قلی‌زاده ادامه داد: قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز همچنان ادامه دارد و با هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی خارج از محدوده برخورد می‌شود و علاوه بر این متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و کشاورزی، شهروندان قبل از خرید هرگونه زمین خارج از محدوده شهری از ادارت مربوطه استعلام بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890704

مهمترین اخبار ایران و جهان: