نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 16:26

بازدید اهالی رسانه از پروژه های قابل افتتاح درمانی در سفر رییس جمهور

بیمارستان کودکان بندرعباس با یک تغییر توسعه و تجهیز جدید با ۱۱۱ تخت بستری و درمان در ۴ طبقه از پروژه های آماده شده برای افتتاح در سفر آینده نزدیک رییس جمهور به هرمزگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، خبرنگاران و اصحاب رسانه از ظرفیت جدید بیمارستان کودکان بندرعباس بازدید کردند.

بیمارستان کودکان بندرعباس با یک تغییر توسعه و تجهیز جدید با ۱۱۱ تخت بستری و درمان در ۴ طبقه ساختمان و بخش‌های اورژانس جراحی، عفونی، سرطان و یک ساختمان
خیرساز با ۲۶ تخت و ۲ بخش مغز و استخوان هماتولوژی و کنفولوژی به زودی به ظرفیت این مجموعه اضافه می‌شود.

 دکتر منوچهر کمالی معاون درمان و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این باره به خبرنگار فارس گفت: بیمارستان کودکان بندرعباس تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی که به عنوان مرجع در استان شناخته می‌شود و با توجه به مراجعات زیاد مردم به این بیمارستان و اعتماد مردم به سطح خدمات درمانی بخش جدید الحاقی این بیمارستان با ۷۸ تخت بستری و ۳۳ تخت اورژانس راه اندازی شده است.

 

دکتر امیر حسابی رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس نیز به تشریح خدمات و ظرفیت‌های این بیمارستان پرداخت و گفت: بخش الحاقی جدید بیمارستان کودکان در ۴ طبقه ساختمان که در طبقه همکف [بخش اورژانس]، طبقه اول بخش [بیماران]، طبقه دوم [بخش بیماران عفونی] با 23 تخت مصوب و با توجه به عفونت های تنفسی و ویروسی که این روزها شایع شده 10 تخت دیگر به این بخش اضافه شده است. طبقه سوم بخش جراحی است اما بخش‌های ریه و اعصاب هم به این طبقه اضافه شده و جمعاً ۲۷ تخت دارد و طبقه چهارم [بخش بیماران سرطانی]  و دارای 20 تخت و در حال حاضر 12 بیمار بستری هستند  که خدمات شیمی درمانی  و مراقبت های بعد شیمی درمانی را دریافت می کنند.

 

دکتر حسابی افزود: یک ساختمان خیرساز هم در مجاورت این بخش آماده بهره‌برداری است و این مجموعه 26 تخت به ظرفیت بیمارستان اضافه می کند که شامل 2 تخت پیوند مغز و استخوان، 12 تخت هماتولوژی و 12 تخت کومفولوژی است.

این مجموعه با همت خیرین سلامت و حمایت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آماده بهره برداری شده است.

 

 

رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس بیان کرد: 3 بخش طی هفته پیش رو آماده ارایه خدمات درمانی می شود و بخش پیوند و هموتولوژی تا قبل از سال به چرخه خدمت رسانی خواهد پیوست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642104

مهمترین اخبار ایران و جهان: