نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 23:31

۲۰ درصد کل تسهیلات کشور به تولیدگران استان سمنان پرداخت شده است

سمنان- استاندار سمنان گفت: بیش از ۲۰ درصد تسهیلات کل کشور در سال گذشته توسط بانک‌های عامل به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: فرصت در استان سمنان برای حمایت از روند تولید و همچنین گره‌گشایی از امور واحدهای تولیدی در راستای توسعه صادرات، مهیاست و اقدامات در این حوزه به عنوان یک اولویت ضروری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه استان سمنان طی سال گذشته در بحث رشد اقتصادی رتبه و جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داد، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان در کمترین زمان ممکن از مطالبات تولیدکنندگان در راستای حمایت از تولید و صادرات، گره گشایی کنند.

استاندار سمنان گفت: بیش از ۲۰ درصد تسهیلات کل کشور در سال گذشته توسط بانک‌های عامل به واحدهای تولیدی در راستای حمایت از تولید گران پرداخت شد که یکی از پارامترهای مطلوب رشد تولید در استان است.

هاشمی افزود: مسائل و موارد مطرح شده در خصوص صادرات کالا و تولیدات استان توسط واحدهای صنعتی و تولیدی از طریق مرکز و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در استان پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین گفت: ضرورت دارد تا از ظرفیت‌های موجود در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی استان برای توسعه صادرات به بهترین نحو ممکن بهره بردای شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328278

مهمترین اخبار ایران و جهان: