نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 12:27

شهردار جدید درگهان قشم معرفی شد

قشم - با حضور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری هرمزگان، فرماندار قشم، شورای شهر درگهان و جمعی از مسئولان شهردار جدید درگهان معارفه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صفر صادقی‌پور، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در این مراسم ضمن تشکر از سرودی شهردار سابق درگهان گفت: آقای سرودی زحمات بسیار زیادی کشیدند و خدمات خوبی را برای مردم شهر درگهان فراهم کردند.

وی افزود: کار کردن در شهرداری‌ها سخت است و یکی از دلایل آن این است که شهرداری یک نهاد بی‌درآمد است و باید منابع خود را فراهم کند تا هزینه خدمات شهری را فراهم کند.

صادقی‌پور عنوان کرد: بیشتر منابع برای اداره امور شهری منابع دولتی است و منابع خود شهرداری‌ها بسیار کم است که این ضعف شهرداری‌ها است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در درگهان وجود دارد شهرداری باید به سمتی برود که منابع مالی خود را تأمین کند و به منابع دولتی چشم نداشته‌باشد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی شهرداری‌ها گفت: ما زمانی می‌توانیم با فراغ بال و بدون مشکل به توسعه و آبادانی یک شهر فکر کنیم که از خیلی از حواشی و مشکلات شهری گذر کنیم و این موضوع در سایه مشارکت با بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌تواند به پیشبرد پروژه‌های شهری کمک شایان توجهی کند.

صادقی‌پور در ادامه یادآور شد: کمیت نیروی انسانی در شهرداری‌ها با کمبود مواجه است و ما باید به تناسب شرح وظایف سازمانی نیروی انسانی موردنیاز شهرداری‌ها را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: باید به سمت و سویی برویم که تضارب آرا در شورای شهر به سمت حل مشکلات شهری برود و اختلافات و عدم تعامل بین اعضای شورا و شهرداری نباید به سیستم شهری آسیب بزند.

دوگانگی شهرداری درگهان و سازمان منطقه آزاد

مرتضی فیروزی، رئیس دادگستری شهرستان قشم نیز در این مراسم ضمن تبریک به شهردار جدید درگهان عنوان کرد: شهردار جدید در یک مجموعه پرتنش آغاز به کار خواهد کرد زیرا دوگانگی شهرداری درگهان و سازمان منطقه آزاد چالش‌های خاص خود را دارد که این چالش ها با مدیریت به نفع مردم باید تمام شود.

وی افزود: اگر من شهردار یک شهر بشوم اول نماینده حقوقی مناسبی را به کار می‌گیرم چون این موضوع اهمیت زیادی دارد.

فیروزی در ادامه اظهار کرد: یکی از مراجعی که با دادگاه در رابطه با املاک و مسائل مالی درگیر است شهرداری است و باید در مکاتبات اداری و استعلام‌ها دقت نظر داشته باشد.

شهر درگهان با موضوعات و مشکلات پیچیده‌ای مواجه است

محمد محمدحسینی تختی، فرماندار شهرستان قشم هم در این مراسم اظهار کرد: بار سنگین مسئولیت این حکم بر دوش آقای رحیمی هلری خواهد بود و زین پس باید پاسخگوی مردم و خداوند باشند.

وی افزود: شهر درگهان با موضوعات و مشکلات پیچیده‌ای مواجه است.

فرماندار قشم با اشاره به مشکلات شهر درگهان عنوان کرد: از پاساژهای بدون استاندارد گرفته تا کوچه و معابر فرسوده و مشکلات اتباع در این شهر از مشکلات اصلی شهر درگهان هستند که نیاز به رسیدگی دارند.

در پایان این مراسم از زحمات خانم حسناء دریانورد در مدت سه ماه که مسئولیت سرپرستی شهرداری را عهده دار بودند با اهداء لوح سپاس، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1307678

مهمترین اخبار ایران و جهان: