نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 16:18

چرا ضدانقلاب از شادی مردم ایران ناراحت است؟

روز جمعه میهمانی 10 کیلومتری عید غدیر در سراسر کشور برگزار شد. این جشن در رسانه های خارجی و ضد انقلاب سانسور شد. این درحالی است که اخبار ناراحت کننده و نگران کننده درباره ایران در این رسانه ها بازتاب زیای پیدا می‌کند. آیا این رسانه‌ها با شادی مردم ایران مخالف‌اند؟

فارس پلاس؛ روایت روز - روز جمعه ۱۶ تیرماه مصادف با عید غدیر خم در سراسر کشور جشن به پا شد. موکب داران پایتخت در یک مسیر حدودا ۱۰ کیلومتری میزبان عاشقان امیرالمومنین (ع) بودند. در این جشن افراد از کوچک و بزرگ حضور داشتند و در کنار برنامه های متنوع با نذورات مردمی پذیرایی شدند.
 


تصاویری از حضور مردم در جشن غدیر

 


تصاویری از حضور مردم در جشن غدیر

 


تصاویری از حضور مردم در جشن غدیر

 

جشن باشکوه غدیر میدان فردوسی

 

تصاویری از جشن بزرگ غدیر

بایکوت شادی 

علی رغم حضور افراد از اقشار و سلایق مختلف در عید سعید غدیر و برگزاری جشن و پایکوبی اما این رخداد بزرگ از سوی رسانه های ضدانقلاب سانسور شد و در موارد معدودی به حواشی این جشن پرداخته شد. 


سانسور جشن غدیر و پرداختن به برخی حواشی

 

مسمومیت الکلی ابزار مسموم کردن افکار عمومی

این رویکرد رسانه های ضد انقلاب در حالی است که اخبار منفی و دلهره آور حتی با جامعه هدف بسیار کم بازتاب زیادی پیدا می‌کند و این رسانه ها اصطلاحا برجسته سازی می‌کنند. یکی از مواردی که افراد بسیار کمی مخاطب آن بودند اما بازتاب زیادی در این رسانه‌ها پیدا کرد ماجرای مسمومیت های الکلی بود. 


بازتاب گسترده خبرهای موسمیت الکلی در BBC فارسی

 


بازتاب گسترده خبرهای موسمیت الکلی در BBC فارسی


بازی با روح و روان مردم

در مورد مسمومیت های مدارس هم این رسانه ها دست به تشنج آفرینی می‌زدند. مسمومیت مدارس اتفاقی بود که ذهن بسیاری از مردم را درگیر کرده بود. رسانه‌های ضدانقلاب با انتشار اخبار گسترده فارق از درست و غلط بودن آن سعی بر تشویش اذهان مردم و افزایش نگرانی های آن‌ها داشتند؛ در حالی که بهترین و مهمترین کار دعوت مردم به آرامش بود. 
 


بازنشر گسترده اخبار مسمومیت مدارس با محوریت فیلم

 

 

انتشار فیلم های ممتد با عنوان مسمومیت در مدارس توسط منوتو

 

انتشار فیلم های ممتد با عنوان مسمومیت در مدارس توسط منوتو

 

خبر بد فقط درباره ایران!

انتشار فیلم هایی از دانش آموزان که بیشتر دچار استرس شده بودند، با روح و روان مردم بازی می‌کرد. این در حالی است که درباره اعتراضات فرانسه علی رغم بازتاب اخبار ، تنها 2 کلیپ (آن‌هم نه با محتوای دلهره آور و نگران کننده) از سوی بی‌بی‌سی منتشر شد و منوتو هم اخبار فرانسه را کاملا مسکوت گذاشت و تنها یک کلیپ از اتوبوس های سوخته منتشر کرد که معترضین را بیشتر تخریب‌گر نشان می‌داد.
 


نحوه پوشش اعتراضات فرانسه توسط بی‌بی‌سی فارسی با محوریت عکس و متن

 


نحوه پوشش اعتراضات فرانسه توسط بی‌بی‌سی فارسی: شورش خواندن اعتراضات

 


تنها خبر منوتو درباره اعتراضات فرانسه


خوشحال از ناراحتی مردم ایران

این‌ها نشان می‌دهد رسانه های اپوزیسیون و ضد انقلاب در مواردی که جامعه نیازمند آرامش است با ایجاد ترس و دلهره و دمیدن در بانگ شایعات، جامعه را به سمت التهاب بیشتر می‌برند و شادی مردم را نیز سانسور می‌کنند. نمونه‌ای دیگر از این سیاست رسانه های ضد انقلاب ماجرای جام جهانی 2022 بود. این رسانه ها در زمان برد ایران مقابل ولز به گونه ای اخبار را منتشر می‌کردند که انگار مردم ایران از این پیروزی ناراحتند و هر کسی ابراز شادی می‌کرد او را حکومتی معرفی می‌کردند. اما زمانی که ایران در مقابل تیم آمریکا از صعود بازماند این رسانه ها نشان دادند که اتفاقا مشکل آن‌ها شادی مردم است و  تصاویری از خوشحالی عده ای اغتشاشگر به دلیل صعود نکردن تیم ملی منتشر کردند.

 

حکومتی دانستن شادی مردم پس از برد تیم ملی

 

خوشحالی اغتشاشگران از صعود نکردن تیم ملی و ناراحتی مردم

 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349734

مهمترین اخبار ایران و جهان: