نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 17:45

نیازمند تربیت فیلمسازان متعهد هستیم

قم- معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: در استان قم ظرفیت‌های خوبی در عرصه فیلمسازی وجود دارد که در صورت فراهم آوردن بستر و ظرفیت سازی برای کار، تولیدات خوبی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم مقیمی بعد از ظهر جمعه اظهار داشت: در ضرورت‌های فیلمسازی شکی نیست و در گذشته ساخت فیلم با توجه به اینکه امکانات بسیار محدود بوده به سختی صورت می‌گرفت اما امروز فیلمسازی به شدت آسان شده و تجهیزات در دسترس است و اساساً دنیای رسانه وارد عصر جدیدی شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم بیان داشت: راه اندازی مدارس فیلمسازی اقدام لازمی بوده چرا که در این مدارس توانمندی و استعدادهای افراد شناسایی می‌شود و در آینده می‌توانند موفق عمل کنند.

وی افزود: امروز نیازمند فیلمسازان متعهد هستیم، ما فیلمسازانی داشته ایم که در گذشته فیلم‌های انقلابی و جنگی می‌ساختند ولی امروز علیه جمهوری اسلامی حرف می‌زنند.

مقیمی ادامه داد: تنوع در تولیدات نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که برخی‌ها تصور می‌کنند فقط باید فیلم بلند بسازند که باید دید آیا نیاز امروز جامعه و کشورمان اینگونه است در حالی که ساخت فیلم‌های بلند هزینه‌های بسیاری در بر دارد.

وی گفت: ۸۰ درصد دیتای فضای مجازی دست اول در قم تولید می‌شود و باید دید چقدر این اطلاعات ماهیت هنری دارد که به نظر می‌رسد درصد کمی باشد.

در استان قم ظرفیت‌های خوبی در عرصه فیلمسازی وجود دارد

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم قم بیان داشت: در استان قم ظرفیت‌های خوبی در عرصه فیلمسازی وجود دارد که در صورت فراهم آوردن بستر و ظرفیت سازی برای کار، تولیدات خوبی را شاهد خواهیم بود.

مقیمی افزود: تولیداتی در راستای شناسایی شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی باید دنبال شود که در گذشته اقداماتی صورت گرفته است تا این شهر در تراز بین المللی معرفی شود که متأسفانه در جستجوی فضای مجازی و اینترنت، چهره مطلوبی از شهر قم به مخاطب ارائه نمی‌شود و این همان جنگ رسانه‌ای دشمن است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم عنوان داشت: امروز نیازمند تولید در لحظه هستیم و در حوادث سال گذشته شاهد بودیم که فاصله بین وقوع رویداد تا انعکاس آن ۱۰ دقیقه بوده و شبکه‌های ضدانقلاب و معاند در طی یک روز تولیدات انبوه در قالب‌های مختلف از اتفاقات را منتشر و فکر و ذهن مخاطبان را درگیر می‌کردند.

ضرورت آموزش مدیریت منابع در کنار تکنیک‌های فیلمسازی

مقیمی ابراز داشت: پرداختن با تأخیر به حوادث پس از آنکه دشمن به آن ورود کرد توفیقات مطلوبی در جهت تنویر افکار عمومی به دنبال ندارد.

وی تاکید کرد: در این دوره‌های آموزشی در کنار آموزش تکنیک‌های فیلمسازی، باید مدیریت منابع نیز به افراد آموزش داده شود.

وی گفت: امروز شاهد تأسیس مؤسسات مختلفی در استان هستیم اما مدیران این مراکز در زمینه تأمین اعتبار و منابع با مشکلات مواجه هستند قادر به نقش آفرینی در این عرصه نیستند و از دستگاه‌های دولتی انتظار دریافت بودجه دارند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم ابراز داشت: باید بدانیم که ارتباط برقرار کردن با خیرین و سایر علاقمندانی که در این حوزه‌های می‌توانند هزینه کنند، یک نوع هنر است که باید این مهارت‌های مختلف را فرا گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320034

مهمترین اخبار ایران و جهان: