نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 22:20

مدودف: روسیه نیازی به روابط دیپلماتیک با لهستان ندارد

معاون شورای امنیت روسیه امروز در واکنش به تهاجم پلیس به مدرسه وابسته به مسکو در ورشو تصریح کرد: ما نیازی به روابط دیپلماتیک با لهستان نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه امروز شنبه در واکنش به اقدام اخیر لهستان اعلام کرد: روسیه نیازی به روابط دیپلماتیک با لهستان ندارد.

نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در واکنش به تهاجم پلیس لهستان به مدرسه وابسته به سفارت روسیه در ورشو گفت: من دلیلی برای حفظ روابط دیپلماتیک با لهستان نمی بینم.

دیمیتری مدودف در این خصوص اضافه کرد: این دولت نباید برای ما وجود داشته باشد. تا زمانی که روس‌هراس ها در قدرت باشند و اوکراین پر از مزدوران لهستانی است که باید بی رحمانه مانند موش های متعفن نابود شوند.

سرگئی آندرِیِف، سفیر روسیه در لهستان ساعاتی پیش با اشاره به توقیف ساختمان مدرسه سفارت روسیه در ورشو، گفت که این اقدام غیرقانونی و سیاست‌ زده ای است.

آندرِیِف با اشاره به اینکه ضابط قضایی لهستان چند وقت پیش خواستار تخلیه و جابه‌جایی ساختمان مدرسه تا ۲۹ آوریل شده بود، گفت: براساس کنوانسیون وین، ورود غیرمجاز به ساختمان‌های دیپلماتیک و توقیف آن مجاز نیست. مقامات لهستان به حکم دادگاه‌های این کشور استناد کرده و ما این احکام را غیرقانونی و سیاست‌زده تلقی می‌کنیم. در کشورهای متمدن، چنین مسائلی از طریق مذاکره حل و فصل می‌شود.

سفیر روسیه با تاکید بر اینکه درست نیست دیپلمات‌های روس با مقامات لهستان وارد تقابل شوند، تصریح کرد: باید ساختمان را تحویل دهیم و امروز کارمندان را خارج می‌کنیم. برای آنها در یک مجتمع مسکونی آپارتمان‌هایی تدارک دیده شده است.

سفیر روسیه در لهستان از ثبت اعتراض رسمی علیه تصمیم مقامات ورشو درباره توقیف ساختمان مدرسه سفارت روسیه خبر داد و تاکید کرد: این اعتراض را ثبت خواهیم کرد و مرکز(مسکو) درباره اقدامات تلافی‌جویانه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176778

مهمترین اخبار ایران و جهان: