نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 13:06

آغاز برداشت نخودفرنگی از مزارع طارم/ برداشت 6960 تن محصول

مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: کار برداشت محصول نخودفرنگی کشت شده در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از حدود ۸۷۰ هکتار زمین‌ زیر کشت این محصول در طارم آغاز شد.

 منوچهر یارمحمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده از ۸۷۰ هکتار زمین‌ زیر کشت این محصول حدود ۶ هزار و ۹۶۰ تن محصول برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه برداشت نخودفرنگی در شهرستان طارم از اوایل اردیبهشت تا آخر این ماه انجام می‌شود، گفت: ۹۷۰ نفر از بهره برداران در منطقه به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

وی ارقام نخود فرنگی مورد کشت در این شهرستان را محلی عنوان کرد و یادآورشد: کشت این محصول همانند سایر نباتات خانواده «لگومینوز»، به دلیل توانایی تثبیت ازت هوا بسیار با اهمیت بوده و در تناوب با سایر محصولات، موجب افزایش تولید آنها می‌شود.

یارمحمدی تصریح کرد: محصول نخود فرنگی تولیدی در طارم علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی همچنین تنظیم بازار را از جمله اقدامات انجام شده از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در خصوص محصول نخودفرنگی است

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1165334

مهمترین اخبار ایران و جهان: