نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 17:40

فشار کارمندان آمازون برای لغو قرارداد با ارتش رژیم صهیونیستی

1700 نفر از کارمندان آمازون با امضای طوماری از مدیریت این شرکت خواستند ضمن دعوت به توقف تجاوز نظامی اسرائیل به غزه، قرارداد فناوری با ارتش رژیم صهیونیستی را لغو کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن پست، با بالا گرفتن تنش در داخل شرکت تجارت الکترونیکی آمازون در اعتراض به جنگ غزه، بسیاری از کارمندان بر این شرکت فشار آورده‌اند تا قرارداد رایانش ابری خود با رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد.

بیست شهر آمریکا در چهارشنبه هفته گذشته صحنه تجمع کارمندان شرکت آمازون به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین بود که در آن حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

یکی از کارمندان که خواست نامش فاش نشود به واشنگتن پست گفت که کارمندانی که در جشن روز چهارشنبه شرکت کردند، مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

 بیش از ۱۷۰۰ کارمند  آمازون هم جمعه گذشته طوماری را به اندی جاسی، مدیرعامل آمازون ارائه کردند که در آن خواستار آن شدند که این شرکت کلیه قراردادهای خود را با ارتش اسرائیل لغو کند و به آتش بس فوری، دائمی و پایدار در نوار غزه دعوت کند.

 در این طومار، کارمندان می‌گویند که آمازون با ارائه یک سیستم فناوری ابری به بخش عمومی اسرائیل، توانمندی هوش مصنوعی و قابلیت‌های نظارتی و جاسوسی ارتش اسرائیل را که برای سرکوب فعالان فلسطینی و محاصره وحشیانه غزه استفاده می‌شود، افزایش می‌دهد.

یکی از کارمندان به شرط ناشناس ماندن نامش برای از دست ندادن شغل خود، به واشنگتن پست گفت: «در حال حاضر تنش بین کارمندان عرب و یهودی آمازون بر سر جنگ غزه کاملا آشکار است.»

آمازون صدها کارمند در تل‌آویو دارد که برخی از آنها در چند ماه گذشته برای جنگ با ارتش اسرائیل فراخوانده شده‌اند و همین موضوع تنش ها را در میان کارمندان این شرکت افزایش داده است.

از سوی دیگر، راب مونوز، سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای ایمیلی نوشت: ما هیچ گونه تبعیض یا آزار و اذیت در محل کار را تحمل نمی‌کنیم. ما تمام حوادث گزارش شده از چنین رفتاری را بررسی می‌کنیم و اقدامات لازم را علیه هر کارمندی که  معلوم شود، خط مشی ما را نقض کرده است، انجام می‌دهیم از جمله اینکه او را اخراج می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته با پایان مهلت هفت روزه آتش‌بس حملات خود را به نوار غزه از سر گرفته که بیش از ۷۰۰ شهید برجای گذاشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592634

مهمترین اخبار ایران و جهان: