نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 11:20

اشغالگری صهیونیست‌ها؛ تهدیدی برای بشریت

براساس گزارش سازمان‌های جهانی، رژیم صهیونیستی اقدامات زیست‌محیطی مخربی را با هدف پاکسازی قومی فلسطین طی سال‌های اخیر در پیش گرفته است؛ اقداماتی از جمله خشکاندن درختان، نابودی گونه‌های گیاهی، تخریب چاه‌ها و سرقت منابع طبیعی که تهدیدی برای محیط‌زیست جهان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی صدها سند در رابطه با اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی منتشر کرده‌اند که همگی نشان‌دهنده تخلفات و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم و سرزمین فلسطین است؛ در حالی که اشغالگری صهیونیست‌ها نه تنها تهدیدی برای سرنوشت مردم و آینده سرزمین فلسطین بوده، بلکه اکنون تهدیدی برای ثبات و امنیت زمین قلمداد می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی «العربی الجدید»، در گزارشی درباره تهدیدات جهانی رژیم اشغالگر می‌نویسد: اصل هدف و ماهیت پروژه‌ی اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین را اقداماتی مشخص می‌کنند که هرروز بر مردم این کشور تحمیل می‌شوند. اقداماتی که اسرائیل از طریق آن‌ها، تنها به دنبال بهره‌برداری از ثروت طبیعی و غارت منابع انسانی فلسطین نیست؛ بلکه هدفش به دنبال نابودی معیشت و حیات مردم فلسطین است، حتی اگر بهای آن نابودی زمین و طبیعت باشد.

جنایات رژیم صهیونیستی به حذف قومی مردم فلسطین از طریق روش‌های سنتی کشتار مانند تیراندازی، بمباران و تیراندازی، گاهی از فاصله صفر و محاصره محدود نمی‌شود؛ همانطور که در مورد نوار غزه منجر به نابودی اقتصاد، قطع معیشت و کاهش فرصت‌های شغلی به حداقل شد. علاوه بر این، اقداماتی همچون تخریب امکانات بهداشتی, محدودکردن دسترسی فلسطینیان به مراقبت‌های پزشکی مناسب و فوری که اصطلاحاً به آن قتل از طریق سیاست سهل‌انگاری پزشکی گفته می‌شود.

بر اساس گزارش‌های خبری سازمان‌های فلسطینی، ارتش رژیم اشغالگر فقط در آغاز سال ۲۰۲۲ تقریباً ۲۳۰ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده است. اطلاعات میدانی العربی الجدید، از جمله در مناطقی همچون قدس و نوار غزه نشان می‌دهد که اسرائیل راه‌های دیگری هم برای پایان دادن به زندگی فلسطینیان استفاده کرده است. مثلا در غزه از راهبرد کشتار آهسته، آن هم از طریق محروم کردن بیماران فلسطینی از خدمات تکمیلی، استفاده کرده و روند درمان حداقل ۱۲۰۰ بیمار در نوار غزه را برای مدت زمان طولانی در همان سال، مختل کرده است. سیاست‌ بی‌توجهی درمانی یا قتل پزشکی صهیونیست‌ها همچنین منجر به شهادت ناصر ابوحمید، اسیر ۵۰ ساله فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

نژادپرستی و جنایت‌کاری در پروژه صهیونیسم، بر طبیعت و محیط‌زیست فلسطین هم تأثیر گذاشت؛ اشغالگران از شرایط زیست‌محیطی هم در راستای هدف اصلی خود یعنی پاکسازی قومی مردم فلسطین استفاده کرده و نشان دادند همه‌جانبه در صدد نابودی این ملت هستند. اسرائیل تلاش برای حذف موجودیت فلسطین را از طریق تعدادی از سیاست‌های محیط‌زیستی که توان‌های طبیعی فلسطین را از بین می‌برد، از جمله ریشه‌کن کردن درختان، مصادره زمین‌ها و آلوده کردن آب و خاک ادامه داد‌.

طبق گزارش «نقض حق فلسطینیان بر برخی منابع طبیعی توسط اسرائیل در سال ۲۰۲۱»، اشغالگری صهیونیست‌ها نه تنها تهدیدی برای سرنوشت و آینده مردم و سرزمین فلسطین بوده، بلکه نشانگر تهدیدی برای ثبات و امنیت کره زمین توصیف شده است.

براساس آمار و داده‌های این گزارش و گزارش‌های مشابه دیگر، حملاتی از سوی ارتش صهیونیستی و یا شهرک‌نشینان به ۱۷۷۵۵ درخت از جمله ۹۹۶۵ درخت زیتون، مشاهده و مستند شده است؛ که از این تعداد ۱۳۸۴۵ درخت از بین‌رفته اعلام شده‌اند. نابودی گونه‌های گیاهی، علاوه بر سرقت ۹۱۵ اصله درخت زیتون است که از اراضی فلسطینی‌ها کَنده و سپس به شهرک‌های مختلف منتقل شده‌اند.

از نظر منابع آبی هم، این گزارش تخریب ۹۳ حلقه چاه و حوض آب به حجم ۱۵۷۲۲ مترمکعب توسط اشغالگران را مستند کرده است. از این منابع آبی، ۱۰۵۰ نفر فلسطینی استفاده و بیش از ۱۸۰۰۰ قطعه زمین کشاورزی را آبیاری می‌کردند. اشغالگران همچنین تهدید به تخریب ۸۶ حلقه چاه و حوض کرده‌اند که تقریباً ۱۰۰۰ قطعه کشاورزی دیگر را آبیاری می‌کنند؛ این تهدید، علاوه بر تخلفات دیگر مانند توقیف مخازن و مخازن آب سیار است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح روز شنبه ۷ اکتبر، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد و درگیری‌ها که تاکنون ادامه دارد، منجر به هلاکت هزاران صهیونیست شده است؛ رژیم اشغالگر هم در پاسخ ضمن بمباران هوایی غزه، آب و برق را در کرانه باختری قطع کرده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533578

مهمترین اخبار ایران و جهان: