نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 15:56

برگزاری نشست بین‌المللی سرمایه گذاری به میزبانی «سمرقند»

امروز سه شنبه 17 اکتبر در حاشیه بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در شهر «سمرقند» نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، امروز سه شنبه 17 اکتبر در چارچوب بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در مجتمع گردشگری «Silk Road Samarkand» شهر «سمرقند» نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاری آغاز به کار کرد.

این نشست با سخنرانی «عزیز عبدالحکیم‌اف» وزیر اکولوژی، حفاظت از محیط زیست و تغییرات اقلیمی و «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری افتتاح شد. 

در این نشست بیش از 120 سرمایه گذار بزرگ خارجی و بیش از 500 شرکت بزرگ داخلی، وزرا و روسای نهادهای مالی بین‌المللی شرکت می‌کنند. 

علاوه بر این، در حاشیه این نشست فهرستی از پروژه‌های امیدوارکننده با ارزش کل 2 میلیارد دلار تهیه شد و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

همچنین در چارچوب طرح‌های سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری برنامه ریزی شده تفاهم نامه‌ها و قراردادهایی نیز به امضا رسد. 

در چارچوب این نشست سرمایه گذاری «زوراب پولولیکاشویلی» کتاب راهنمایی ویژه‌ای را در مورد سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت گردشگری کشور ازبکستان «Tourism doing business. Investing in Uzbekistan» به «عزیز عبدالحکیم اف» اهدا کرد.

گفتنی است، روز گذشته در شهر «تاشکند» مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری برپا شد و در چارچوب آن «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ابتکارات مهمی را برای توسعه صنعت گردشگری کشور مطرح کرد. 

ازبکستان در سال 1993 میلادی عضو سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد شد. از آن زمان ازبکستان که یکی از مراکز گردشگری جهانی است که به محل برگزاری نشست‌های بزرگ تبدیل شد.
پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541134

مهمترین اخبار ایران و جهان: