نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 00:56

جوانان با الگوبرداری از زندگی ائمه به دور از تجملات زندگی کنند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه در آئین برگزاری جشن ازدواج ۹۰ دانشجو در کرمانشاه، گفت: جوانان با الگوبرداری از زندگی ائمه باید به دور از تجملات زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما بعد از ظهر سه شنبه در جشن ازدواج دانشجویی ۹۰ زوج از دانشگاه‌های استان کرمانشاه که به میزبانی دانشگاه رازی و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و ستاد ازدواج دانشجویی در سالن اجتماعات فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم امروز جامعه کارهای فرهنگی است که همواره مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده که امر مقدس ازدواج نیز در زمره همین موارد است.

وی با اشاره به احداث پیامبر اکرم (ص)، افزود: بر اساس این احادیث رسول اکرم (ص) فرموندند «کسی که ازدواج کند نیمی از دینش را حفظ کرده است» و در واقع انسان با ازدواج از آسیب‌ها و مسائل و مشکلات محفوظ و مصون می‌ماند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: امام راحل (ره) نیز همواره با تأکید بر امر ازدواج به جوانان توصیه نمودند که در زندگی مشترک صمیمیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با استناد به آیات قرآن کریم تصریح کرد: در قرآن کریم «محبت» و «مودت» برای حفظ زندگی توصیه شده و زوجین برای استحکام زندگیشان یابد به این توصیه کلام الله مجید عمل نمایند.

آیت الله علما با آرزوی سعادت و خوشبختی برای زوج‌های جوان به ویژه زوج‌های دانشجو، بیان کرد: ازدواج آسان و پرهیز از تجملات زندگی مسئله‌ای است که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد و جوانان ما باید ائمه اطهار (ع) قرار دهند و با الگو برداری از سبک زندگی ائمه (ع) راه زندگی سعادتمند را بیابند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080334

مهمترین اخبار ایران و جهان: