نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 20:07

افزوده شدن ۴۶۶ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان

در راستای ارتقای ارایه خدمات بهداشتی درمانی در سیستان و بلوچستان، در دولت سیزدهم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۶۶ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شده است.

حبیب غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: با افزوده شدن 466 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم، تعداد کل تخت‌های بیمارستانی در استان به سه هزار و 693 تخت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این افزایش تخت در بخش‌های روانپزشکی، گوارش، اطفال، عفونی، اورولوژی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، داخلی، ارتوپدی، چشم، کبد و گوارش، گوش، حلق و بینی، ccu، بخش مراقبت های ویژه نوزادن بوده است. افزایش تخت بیمارستانی در طول انقلاب اسلامی و دولت مردمی سیزدهم با دوران قبل از انقلاب بی‌سابقه بوده، به نحوی که در قبل از انقلاب تنها 500 تخت بیمارستانی در استان وجود داشته است.

غزنوی خاطرنشان کرد: این افزایش 466 تخت در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با 121 تخت، بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان چهار تخت، بهاران 25 تخت، امام خمینی(ره) خاش 19 تخت، ایرانمهر سراوان 109 تخت، تأمین اجتماعی 49 تخت و نبی اکرم(ص) 7 تخت بوده است. همچنین بیمارستان سیب و سوران با 32 تخت و بیمارستان خصوصی پارس با 100 تخت آماده بهره‌برداری و افتتاح در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب در مجموع هشت بیمارستان در سطح استان سیستان و بلوچستان فعال بود، در حال حاضر 29 بیمارستان در شهرهای استان سیستان و بلوچستان فعال و بیمارستان‌های جدیدی نیز در شهرهای مختلف در حال ساخت است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1664678

مهمترین اخبار ایران و جهان: