نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 16:36

اقدامات انجام شده از سوی عراق در زمینه مبارزه با تروریسم

وزیر خارجه عراق گفت که دولت عراق درصدد مبارزه با انواع تروریسم و تقویت ثبات در مناطق آزاد شده از لوث داعش و بازگرداندن آوارگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت که دولت عراق درصدد مبارزه با انواع تروریسم و تقویت ثبات در مناطق آزاد شده از لوث داعش و بازگرداندن آوارگان است.

وزیر خارجه عراق افزود که نیروهای امنیتی این کشور به عملیات پیش دستانه و اطلاعاتی برای تعقیب بقایای داعش و هسته های خفته آن ادامه می دهند و این تلاش ها به کاهش قابل توجه سطح حملات طی نیمه نخست سال جاری انجامیده است.

فواد حسین تصریح کرد که دولت عراق در جهت پایان پرونده آوارگان داخلی تلاش می کند و توانسته ۱۴۸ اردوگاه آوارگان را برچیند و دو اردوگاه در استان های نینوا و الانبار و ۲۶ اردوگاه در اقلیم کردستان عراق باقی بماند.

وی بر لزوم ایجاد راه حل حقیقی درباره اردوگاه الهول تاکید کرد و افزود: دولت عراق حدود هزار و ۴۰۰ خانواده یعنی بیش از ۵ هزار نفر را به مرکز بازپروری جدعه بازگردانده و ۶۸۰ خانواده در مناطق اصلی خود پس از بازپروری به آغوش جامعه بازگشته اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت که دولت اقدام به بازگرداندن حدود ۳ هزار تروریست عراقی بازداشت شده در سوریه کرده است و اکثر آنها محاکمه شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271334

مهمترین اخبار ایران و جهان: