نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 08:46

نگاهی به آخرین آمار کرونا در جهان/ با ورود به مرحله مدیریت بیماری آمار برخی مناطق همچنان بالا است

سازمان بهداشت جهانی آمارهای ابتلا و مرگ و میر کشورها را طی دوره‌های 28 روزه منتشر می‌کند به گفته این سازمان از وضعیت اضطرار خارج شده و به مدیریت این بیماری رسیده ایم با این‌حال همچنان آمار و ارقام مرگ و میر و ابتلا برای آمریکا بالاست.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، بیماری کووید-19 ناشی از ویروس کرونا از زمان گسترش خود برای اصناف مختلف مشکلات عدیده ای ایجاد کرد و به چالشی مهم برای بشر تبدیل شد. اکنون از تب و تاب این بیماری کمی کاسته شده و بشر توانسته تا خود را با آن وفق دهد. اقتصادهای بسیاری دچار مشکل شدند که اکنون سعی در بهبود وضعیت خود دارند. به گفته سازمان بهداشت این بیماری از وضعیت اضطرار جهانی خارج شده است.

آمارارقام نشان می دهند که این بیماری جز در برخی مناطق خاص رو به کاهش است. تقریبا بعد از 4 سال اکنون بسیاری از جوامع به حالت عادی زندگی بدون ماسک بازگشته اند.

بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده (21 فروردین تا 17اردیبهشت) داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است:

کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان

در سطح جهان، بیش از 2.7 میلیون مورد ابتلای جدید و بیش از 17هزار مرگ در 28 روز گذشته (21 فروردین تا 17اردیبهشت) گزارش شده است که نسبت به گزارش 28 روز قبل تر از آن(22اسفند تا 20فروردین) به ترتیب 14 و 17 درصد کاهش داشته است. این تصویر در سطح منطقه ای متفاوت است و موارد گزارش شده در مناطق جنوب شرقی آسیا و غرب اقیانوس آرام افزایش و در سایر مناطق کاهش یافته است. تا 17 اردیبهشت، بیش از 765 میلیون مورد ابتلا تایید و بیش از 6.9 میلیون مرگ و میر در سراسر جهان گزارش شده است.

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

 

در سطح کشورها، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید 28 روزه از ایالات متحده آمریکا (366173)، کره (363691) و ژاپن (262145)، هند (213014) و فرانسه (173375) گزارش شده است.

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

 

بیشترین تعداد مرگ و میر جدید 28 روزه از ایالات متحده آمریکا (4680)، برزیل (1277)، روسیه (955 )، فرانسه (944) و هند (715) گزارش شده است.

کشورهای برزیل،روسیه به رغم اینکه در بین 5 کشور با آمار بالای ابتلا قرار ندارند اما در میان 5 کشور با مرگ و میر قرار گرفته اند. چین که این بیماری از آنجا نشات گرفته مدت هاست در آمارها وجود ندارد که نشان دهنده کنترل این بیماری در آنجاست.

کشور ایران هم که طی دوره های اعلامی توسط سازمان جهانی بهداشت چند باری در لیست قرار می گرفت اکنون با کنترل بیماری از آمار خارج شده و کرونا را کنترل کرده است.  بر اساس آمارهای منتشره توسط سازمان جهانی بهداشت مدت ها است که کشور آمریکا از لحاظ مرگ و میر و ابتلا رتبه اول را دارد. کره شاهد افزایش تعداد ابتلا بوده و با آمریکا برابری می کند.

سازمان جهانی بهداشت در تاریخ 15اردیبهشت اعلام کرد که دیگر به کروناویروس به عنوان یک بیماری اضطراری نگاه نمی کند. با اینحال  هشدار داد که ممکن است گونه‌های جدید این بیماری بروز کند بنابراین باید مراقب آن بود و به مرحله مدیریت کووید-19 توجه ویژه ای داشت.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در نشستی که روز 21 دی ماه سال گذشته داشت گفته بود که جهان نمی تواند چشمان خود را ببندد و امیدوار باشد که این ویروس کاملا از بین برود. تعیین توالی برای شناسایی و ردیابی ظهور و گسترش انواع جدید حیاتی است.  بیماری کرونا طی این چند سال همواره چهره های مختلفی از خود نشان داده به طوریکه بارها فروکش کرده و با سویه ای جدید دوباره سربرآورده و جوامع را غافل گیر کرده است بنابراین برای مدیریت این بیماری، ادامه داشتن همکاری و هماهنگی بین کشورها و سازمان های بین المللی، تلاش برای واکسیناسیون و انجام تحقیقات علمی بیشتر بسیار مهم و حیاتی هستند.

علاوه بر همه این موارد کرونا اثرات غیرمستقیمی نیز بر زندگی افراد گذاشته است از مشکلات روحی روانی گرفته تا اقتصادی که کشورها در سراسر دنیا باید برای بهبود این وضعیت نیز وارد عمل شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212934

مهمترین اخبار ایران و جهان: