نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:47

گریه بر امام حسین (ع) از راه‌های رسیدن به کمال است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دو راهِ رسیدن به کمال برای انسان وجود دارد، گفت: یکی از این دو راه، گریستن بر ماتم امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی سمنان به میزبانی مصلای مرکز استان و با حضور مردم متدین و خداجو و عزادار، با اشاره به فضیلت عزاداری برای امام حسین (ع)، تاکید کرد: دو راه برای رسیدن به کمال برای انسان وجود دارد که یکی از آنها گریستن بر ماتم امام حسین (ع) است و دیگری نماز شب که آن هم از سیره ساحت مقدس اباعبدالله (ع) محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان به خوبی اتصال معنوی که مسلمانان با عبادت و احترام به اهل بیت (ع) دارند را می‌داند، افزود: دشمن به خوبی می‌داند که اساس اتصال زمین به پروردگار قرآن است و لذا ما می‌بایست عمل به قرآن کریم را مد نظر قرار دهیم.

امام جمعه سمنان ضمن اشاره به قیام امام حسین (ع) بیان کرد: حادثه عاشورا درس‌های فراوانی داشت که یکی از آنها ایستادگی در برابر ظلم بود. مطیعی با بیان اینکه هدف امام حسین (ع) مبارزه با ظلم برای اقامه حق بود، ابراز داشت: امام حسین (ع) هرگز دنبال مادیات نبود و شاهد بودیم که قیام ایشان برای احقاق حق در تارک تاریخ جاودان شد.

وی با بیان اینکه اثبات حق نوعی سعادت است، گفت: امام حسین (ع) خودشان دفاع از مظلومان را یکی از اهداف قیام خود می‌دانند و لذا این درسی است برای ما که در روزگار امروز نیز فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه حمایت از مظلومان از اهداف انقلاب اسلامی ایران بود، ابراز داشت: رژیم صهیونیستی نماد ظلم و جور در روزگار کنونی است و لذا ما در مکتب امام حسین (ع) آموخته‌ایم عقیده داریم که نمی‌توان به نام دفاع از مردم فلسطین با اسرائیل سازش کرد.

مطیعی حمله به نقاطی از فلسطین توسط رژیم جعلی صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: ما در کنار این امر، به شهادت رساندن مظلومان فلسطین و تخریب و ویرانی زیرساخت‌های این کشور را نیز برنمی تابیم.

وی همچنین با اشاره به عزاداری ماه محرم در سراسر استان سمنان بیان کرد: دهه اول ماه محرم با سوگواری مردم متدین استان همراه شد تا نشان دهد که مردم این استان چقدر محب اهل بیت (ع) به خصوص سید الشهدا (ع) هستند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای مراسم سنتی و معنوی زیبای در ایام محرم است که باید حفظ و انتقال داده شود، گفت: از تمام هیئت‌های عزاداری که شور و شعور حسینی را توأمان با هم همراه داشتند، تقدیر می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412678

مهمترین اخبار ایران و جهان: