نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 01:30

پایش محیط‌بانان در ۵۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های حیاط وحش مازندران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران به فعالیت محیط‌بان در طبیعت استان اشاره کرد و گفت: ۵۱۰ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت شامل پناهگاه حیات وحش، پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی و مناطق حفاظت شده است.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: ماهانه گزارش‌هایی از کشف تخلفات در استان داریم؛ به‌طوری‌که طی تیر ماه ۸ قبضه سلاح غیرمجاز و ۱۵ قبضه سلاح مجاز کشف کردیم.

وی با اشاره به دستگیری ۳۸ متخلف طی تیر ماه امسال در مازندران، افزود: همچنین ۳۳ فقره به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: طی این مدت تعداد زنده‌گیری پرنده ۱۹ مورد، شکار پستانداران ۷ مورد و صید غیرمجاز ۱۹ مورد بوده است.

آهنگری با اعلام اینکه طی این مدت  ۳۶۸ مورد ادوات شکار و صید در استان به ثبت رسید، تصریح کرد: ۲۶ مورد گزارش در بحث آلودگی به ثبت رسید و ۵۵ مورد اخطار زیست‌محیطی صادر شد.

وی گفت: همچنان دست کمک به مردم و دوستداران محیط زیست دراز می‌کنیم که در بحث حفاظت به ما کمک کنند و از مردم می‌خواهیم در بحث حفاظت همه قدر محیط زیست را بدانیم و در این مسیر کمک کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران به فعالیت محیط‌بان در طبیعت استان اشاره کرد و گفت: ۵۱۰هزار هکتار مناطق تحت مدیریت شامل پناهگاه حیات وحش،  پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی و مناطق حفاظت شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1410878

مهمترین اخبار ایران و جهان: