نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 13:25

تغییر شیوه توزیع سهمیه‌های کشتی در جهانی بلگراد/ پنجمِ حقیقی سهمیه المپیک می‌گیرد

مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۳ به‌عنوان اولین مرحله از مسابقات گزینشی المپیک پاریس در مقایسه با دوره گذشته المپیک، درباره توزیع سهمیه با تغییراتی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی قهرمانی 2023 جهان، 25 شهریور تا 2 مهر در صربستان برگزار می‌شود. این رقابت‌ها اولین مرحله از گزینشی المپیک 2024 پاریس خواهد بود.

در ادوار گذشته نیز آخرین مسابقه جهانی پیش از المپیک، اولین مرحله از گزینشی محسوب می‌شد که نفرات اول تا پنجم مشترک، مجموعاً شش کشتی‌گیر شامل؛ نفر اول، نفر دوم، دو سوم مشترک و دو پنجم مشترک سهمیه المپیک می‌گرفتند، این بار اما تغییری در شیوه توزیع سهمیه‌ها ایجاد شده و پنجم حقیقی صاحب سهمیه خواهد شد.

به همین منظور بعد از برگزاری مسابقات فینال و رده‌بندی، مسابقه‌ای بین دو کشتی‌گیر پنجم (بازنده‌های مبارزه رده‌بندی) برگزار می‌شود تا نفر پنجم حقیقی مشخص شده و یک نفرشان مجوز حضور در المپیک را بگیرد. بنابراین در مسابقات جهانی بلگراد پنج نفر صاحب سهمیه می‌شوند، نفرات اول، دوم، سوم مشترک و برنده مبارزه بین پنجم‌های مشترک.

این سهمیه کسر شده از مسابقات جهانی به آخرین مرحله رقابت‌های گزینشی که جهانی است، اضافه خواهد شد. پیش از این تنها فینالیست‌های گزینشی آخر، سهمیه المپیک می‌گرفتند، اما برای المپیک پیش رو، کشتی‌گیر سوم حقیقی که مثل بلگراد با برگزاری مسابقه بین سوم‌های مشترک تعیین می‌شود نیز صاحب سهمیه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1435734

مهمترین اخبار ایران و جهان: