نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 04:14

طرح «دهیار راهنمای زائر» در اربعین امسال در خوزستان اجرایی می‌شود

اهواز- مدیر کل امور روستایی و شوراهای خوزستان گفت: طرح «دهیار راهنمای زائر» با نصب بنر متحدالشکل و با شعار واحد در ورودی‌های روستاهای استان توسط دهیاران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی باوی شامگاه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: طرح هماهنگ (دهیار راهنمای زائر) با نصب بنر متحدالشکل و با شعار واحد در ورودی‌های روستاهای خوزستان توسط دهیاران اجرا می‌شود.

باوی گفت: بنر این طرح با آرم وزارت کشور، نام شهرستان، بخش، روستا و مشخصات کامل دهیاران به همراه شماره تماس آن‌ها طراحی و نصب می‌شود.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای خوزستان ادامه داد: استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران روستاها در اسکان اضطراری و امدادرسانی فوری به زائران در تمام مسیرهای ورودی و منتهی به مرزهای استان از جمله مزایای این طرح است.

وی افزود: طرح دهیار راهنمای زائر در اربعین پارسال اجرا شده و رضایتمندی زائران را در پی داشته که یکی دیگر طرح‌های هماهنگی شده در این خصوص «طرح هر دهیاری یک موکب» خواهد بود که امسال اجرایی می‌شود.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای خوزستان گفت: این طرح با همکاری ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ اربعین حسینی در روستاها و ثبت رسمی و اعطای مجوز به موکب‌های دهیاران در سراسر استان اجرا می‌شود.

باوی با بیان اینکه دهیاران با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات هر شهرستان نسبت به ثبت در خواست و دریافت مجوز موکب اقدام کنند، گفت: زائران می‌توانند همه موقعیت‌های مواکب استان را از طریق مراجعه به سایت ستاد بازسازی عتبات استان مشاهده و از طریق شماره تماس و آدرس موکب مورد نظر نسبت به هماهنگی و برنامه‌ریزی سفر خود اقدام کنند.

باوی با اشاره به اینکه در این طرح پیش بینی می‌شود یک هزار و ۵۰۰ موکب به تعداد مواکب ثبت شده در سامانه اضافه شود، ادامه داد: در این طرح نیاز زائران به اسکان و پذیرایی برطرف می‌شود.

وی گفت: طرح «دهیار همیار پلیس» با هدف رفاه حال زائران و جلوگیری از بروز حوادث و سوانح جاده‌ای انجام می‌شود که در این طرح دهیاران با اجرای طرح نصب برج‌های نوری در ورودی روستاها نسبت به تأمین روشنایی نقطه‌ای مسیرهای روستایی اقدام و با استقرار ماشین آلات دهیاری‌ها در ورودی روستاها و با نصب چراغ گردان در راستای همکاری با پلیس راه، نقش بازدارندگی و کنترل سرعت رانندگان در سطح جاده‌های استان را ایفا می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394034

مهمترین اخبار ایران و جهان: