نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 22:47

گزارشی از عاشاقانه های زائران آخر صفر تربت حیدریه به مشهد

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر مسیرهای منتهی به مشهد تجلی گاه پیاده روی زائران امام رضا(ع) است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، تربت حیدریه  تنها شاهراه اصلی جنوب کشور به مشهد می باشد، ایستگاه های صلواتی و موکب هایی که توسط مردم و خیرین در این مسیر برپا شده، شکوه و عظمت این حرکت از ورودی شهر تربت حیدریه تا ورودی مشهد الرضا (ع) را به خود اختصاص داده است.

امسال نیز مانند سال های قبل عشاق الرضا مسیر 455کیلومتری را از زیر کوه قائن تا مشهد طی کرده و از لحظه ای که پا در این راه می گذارند عاشقانه چند منزلگاه را طی می کنند وکیلومترها راه را به قصد زیارت ثامن الحجج (ع) طی می کنند.

در مسیر پیاده روی با زائران همراه می شوم. نوشته ی روی کوله پشتی دختر نوجوانی در بخش رخ تربت حیدریه توجه ام را به خود جلب می کند. «یا صاحب الزمان (عج) تک تک قدم هایم را نذر آمدنت می کنم.»

لحظه شماری برای رسیدن به مشهد

مریم صفاری از زیر کوه قائن است که به همراه کاروان به مشهد الرضا مشرف می شود. او در خصوص حال و هوای پیاده روی در این مسیر می گوید: هرچه به حرم امام هشتم(ع) نزدیک تر می شوم قلبم تند تر می زند وحس عجیبی در من ایجاد شده است، لحظه شماری می کنم تا هرچه سریعتر به مشهد مقدس برسم.

او ادامه می دهد: از همان ابتدا به نیت امام زمان (عج) راهی شدم وتک تک قدم هایم را نذر ظهور ایشان کرده ام و از همه زائران می خواهم تا برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنند.

دوست دارم زندگیم امام رضایی شود

صحرانورد مردی 56 ساله که همراه کاروان زیر کوه قائن راهی مشهد الرضا شده است، می گوید: حضور در این مسیر تاثیر زیادی در زندگی من دارد و بسیار لذت بخش است. من به حال خدمتگزارانی که در ایستگاه ها به زائران خدمت می کنند غبطه میخورم و از آنها می خواهم در آن حال معنوی به فکر زائران هم باشند.

وی با بیان اینکه ما با قدوم دل به حرم امام رضا(ع) می آییم، می گوید: دوست دارم وقتی به شهرم بر می گردم زندگیم امام رضایی شود.

پیاده روی به شکرانه حاجت روا شده

زهرا خانمی جوان در بین زائران است که دلیل حرکت در مسیر پیاده روی را نذر حاجت روا شده اش می داند و می گوید: حاجتی داشته ام که امام رضا (ع) آن را برآورده نمود وامسال به همراه دختر 6 ساله ام به شکرانه آن، پیاده به زیارت آقا می رویم. 

وی ادامه می دهد: حاجت گرفتن از امام رضا (ع) حس خاصی دارد که من توانستم بعد از 10 سال حاجتم را بگیرم و خدا دختری به نام ریحانه به من داد و حالا با دخترم به زیارت آقا می روم.

گرد رسیدن به مسیر امام رضا (ع) شفاعت می کند

حاج حسین زائر مسن این مسیر است که معتقد است گرد رسیدن به مسیر امام رضا (ع) شفاعت می کند.

او در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه، امام رضا (ع)را تاثیر گذار در زندگی خود می داند و هر مشکلی که داشته دست به سوی امام مهربانی ها دراز کرده و امام رضا(ع) نیز دست رد به سینه اش نزده است. 

این زائر قائنی می گوید: زیارت امام رضا (ع) برای فقرا مانند زیارت امام حسین (ع)است وسال های زیادی است که برای غمی که در دل دارد دعا می کند و امسال خدا و امام مهربانی ها حاجتش را روا کرده و راهی این جاده عشق شده است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498934

مهمترین اخبار ایران و جهان: