نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 07:28

سفر ضدایرانی وزیرخارجه انگلیس به تل آویو

وزیر خارجه انگلیس در سفر به فلسطین اشغالی درباره «ایران» هشدار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس قرار است روز دوشنبه به تل آویو سفر کند و او در جریان این سفر قرار است درباره ایران نیز هشدار دهد.

در این گزارش گفته شده که کلورلی روز دوشنبه در مناطق اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار خواهد کرد و سپس در سرزمین‌های فلسطینی با نخست‌وزیر فلسطین گفت‌وگو می‌کند.

دستور کار این سفر راه حل دو کشوری برای فلسطین و تعهد به مقابله با تهدیدهای ایران عنوان شده است.

سفر وزیرخارجه انگلیس به فلسطین اشغالی روز دوشنبه آغاز می‌شود و کلورلی روز سه‌شنبه در کنفرانس امنیت بین‌المللی درباره چالش‌های امنیتی پیش روی اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی و اهمیت راه حل دو کشوری سخن می‌گوید.

رویترز در ادامه گزارش خود درباره سفر کلورلی به تل آویو ادعا کرده است که او در این سفر درباره تهدید ایران هشدار می‌دهد و خواهد گفت که ایران با حمایت از گروه‌هایی مانند «حماس» و «جهاد اسلامی» به توانمند کردن آنها کمک کرده است.

کلورلی در آستانه این سفر ادعا کرد که لندن و تل آویو برای امن نگاه‌داشتن مردم خود با هم همکاری می‌کنند. او در عین حال به همکاری امنیتی در مقابل «ایران» نیز اشاره کرد.

کلورلی همچنین قرار است در تل آویو با «الی کوهن»، همتای صهیونیستی خود نیز دیدار کند و در نمایش سیستم دفاع موشکی «گنبد آهنین» شرکت خواهد کرد.

ماه گذشته نیز دولت انگلیس افراد و نهادهایی در ایران و ۶ کشور دیگر را به بهانه و ادعای کمک به روسیه در جنگ اوکراین تحریم کرده بود. انگلیس ۲۵ فرد و سازمان تجاری در ایران، ترکیه، بلاروس، اسلواکی، سوئیس، امارات و روسیه به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

آن‌گونه که رویترز نوشته انگلیس یک سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی و تعدادی دیگر از شرکت‌های خارجی را تحریم کرد و آنها را متهم کرد که به نیروهای روسیه تسلیحات و قطعات برای استفاده علیه اوکراین می‌دهند.

دو ماه پیش نیز، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس با حضور در مجلس عوام این کشور از تحریم‌های جدید این کشور علیه ۱۳ فرد و نهاد ایرانی رونمایی کرد. وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد که این کشور به دنبال تشدید تنش با ایران نیست. بلکه هدف آن جلوگیری از اقدامات خصمانه ایران در خاک انگلیس است.

وزارت خارجه انگلیس مدعی شد که از ابتدای سال ۲۰۲۲، لندن به بیش از ۱۵ تهدید جدی برای کشتن یا ربودن افراد انگلیسی از سوی ایران پاسخ داده است!

روزنامه گاردین مدعی شد که امتناع دولت لندن از گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی به احتمال زیاد منجر به انتقاد شدید سیاسی در داخل این کشور خواهد شد. بنا به نوشته این رسانه انگلیسی، حزب کارگر پیشتر خواستار اعلام سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی بر اساس قانون تروریسم ۲۰۰۰ شده بود.

در ماه آوریل ۱۲۵ نماینده پارلمان انگلیس از جمله بیش از ۹۰ محافظه‌کار، خواهان ممنوعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این کشور تحت عنوان یک سازمان تروریستی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493834

مهمترین اخبار ایران و جهان: