نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:39

استاندار گیلان: ایستگاه پرتودهی کشاورزی در گیلان راه‌اندازی می‌شود

استاندار گیلان از راه‌اندازی ایستگاه پرتودهی در گیلان خبر داد و گفت: با برگزاری جلساتی سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی ایستگاه پرتودهی محصولات کشاورزی اقدام می‌شود تا محصولات برای صادرات ایرادی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز در آئین افتتاح همزمان پروژه‌های هفته دولت در شهرستان تالش با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذار در این استان باید فراهم شود، اظهار کرد: بر اساس آمار سامانه اقتصاد و دارایی بیش از ۳۲۰ عرصه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعتی در گیلان شناسایی شده و تاکنون بیش از ۲۲۰ مجوز بی‌نام صادر شده‌ است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی بخش خصوصی در گیلان، گفت:  مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۷.۱ دهم درصد (۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری) است که این موضوع نشانگر انجام کارهای مؤثر در بخش تسهیل سرمایه‌گذاری و شناسایی عرصه‌ها در این بخش است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت تسهیل انجام کارها برای سرمایه‌گذاری در این استان، بیان کرد: سرمایه‌گذار نباید معطل بوروکراسی اداری شود بلکه باید در چارچوب قانون کارها تسهیل شود.

به گفته عباسی همه راه‌ها برای تسهیل و حمایت از بخش تولید، بسته بندی، سردخانه و نگهداری محصولات کیوی، مرکبات و سبزیجات در استان گیلان مورد توجه است و از طریق تسهیلات سرمایه در گردش، تکلیفی و مصوبات سفر کمک خواهیم کرد.

وی از راه‌اندازی ایستگاه پرتودهی در گیلان خبر داد و افزود: با برگزاری جلساتی سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی ایستگاه پرتودهی محصولات کشاورزی اقدام می‌شود تا محصولات برای صادرات ایرادی نداشته باشد.

استاندار گیلان با تشریح کارهای انجام شده در بخش‌های مختلف از جمله اشتغالزایی اظهار کرد: دولت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مصمم است؛ در گیلان نیز به این مهم توجه شده از اینرو سال گذشته ۱۱۸ درصد از تعهد اشتغال محقق شد و امسال نیز ایجاد اشتغال ادامه دارد.

عباسی با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های سال جاری هفته دولت در گیلان از نظر تعداد ۱۳۸ درصد افزایش یافته، گفت: در هفته دولت امسال یک‌هزار و ۳۶۰ پروژه با بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در دست بهره‌برداری است.

وی با اشاره به پروژه خط ریلی رشت به کاسپین و رشت به آستارا اظهار امیدواری کرد تا راه‌اندازی این خط ریلی هر چه سریعتر بدون بروز مشکلاتی برای مردم به بهره‌برداری برسد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به خواسته‌ها و مطالبات مردم توجه می‌شود و تمام تلاش‌ها برای رفع مشکلات به کار گرفته شده‌است، تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهار دهه انقلاب شکوهمند اسلامی همواره علیه ایران دست به توطئه زدند اما جز شکست و عقب نشینی به چیزی دست نیافتند.

به گزارش فارس، در پنجمین روز از هفته دولت ۱۱ طرح عمرانی و اشتغال‌زایی، هفت ردیف تسهیلاتی در قالب ۶۳۵ طرح اشتغال و تسهیلات بلاعوض، احداث ۱۲۶ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با اعتباری بالغ یک هزار و ۵۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

سه طرح جهادکشاورزی سردخانه بالای صفر، بسته‌بندی سبزیجات و میوه با اعتباری بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۳۶ نفر بصورت مستقیم و گازرسانی به هشت روستای محروم و کوهستانی بیجاربین، کوهستان، کوهستان حویق و مژده حویق بخش حویق و سرداب خانه پشت، ونه خونی، لورون و مثلاکوه در قالب خوشه مریان بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

گازرسانی به برخی از روستاهای محروم شهرستان تالش از دیگر پروژه‌های افتتاح شده عنوان شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473578

مهمترین اخبار ایران و جهان: