نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:52

داورزنی: تیم ملی والیبال برای سومین مدال بازیهای آسیایی آماده است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: برای کسب سومین مدال تیم ملی والیبال ایران در بازیهای آسیایی آماده شده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، گفت: همانطور که می‌دانید در ۲۰ سال گذشته از بازی‌های آسیایی پوسان به بعد در نبود چین و زاپن نایب قهرمان شدیم و د بار به کره باختیم. در سال ۲۰۰۶ در زمان انتقال یزدانی خرم و شروع مسئولیت من، تیم دو مرتبه ششم شد و به کار خود پایان داد.در سال ۲۰۱۰ به همراه حسین معدنی در فینال بازی را به ژاپن واگذار کردیم و نایب‌قهرمان شدیم ولی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم در بازی‌های آسیایی و هم قهرمانی آسیا مدال طلا کسب کردند.

وی گفت: در برخی مسابقات با تیم ب شرکت می‌کردیم و الان خودمان را برای سومین مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو آماده کردیم. خوشبختانه عملکرد والیبال در این دو دهه و به خصوص در رده‌های پایه حرف اول را می‌زنیم. در این مدت دو مرتبه قهرمانی و نایب‌قهرمانی را به دست آوردیم و امسال هم تیم زیر ۱۶ سال هم به افتخارات والیبال اضافه شد و عنوان قهرمانی در آسیا را کسب کرد.

برای تیم ملی بزرگسالان هم در تلاش هستیم که به وعده قهرمانی در بازی‌های آسیایی عمل کنیم. برخی دوستان به من انتقاد می‌کنند چرا آرمان و هدف برای والیبال تعریف می‌کنم، در حالی که باید طبق هدف و استراتژی حرکت کنیم‌، گاهی وقت‌ها هم فراز و نشیب‌هایی به خاطر تعییر نسل داریم.

با تغییر و تحولاتی که زاپن در چند سال اخیر افتاده به عنوان یک تیم مدعی در دنیا شناخته شده و اسن یک اتفاق خوب برای والیبال آسیاست چرا که والیبال آسیا عقب افتاده بود. ژاپنی‌ها در چند سال اخیر با برنامه‌ریزی خوبی که داشتند به یکی از قدرت‌های حاضر والیبال تبدیل شده و این برای ما و آسیا اتفاق خوبی است که بتوانیم رقیب سرسختی داشته باشیم. چون رقابت باعث رشد می‌شود، امیدواریم از این فرصت استفاده کنیم و با برطرف کردن برخی ضعف.ها باز هم صدر آسیا را از آن خود کنیم. امیدوارم در آینده چین هم به کورس قهرمانی آسیا بپیوندند. برنامه فدراسیون حضور قدرتمند در هانگژو است تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. البته این مسابقات در رنکینگ جهانی محسوب نمی‌شود اما برای ما این مسابقات حیثیتی است و با کسب مدال باید جایگاه کاروان ایران را ارتقا دهیم.

ادامه دارد....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485978

مهمترین اخبار ایران و جهان: