نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 16:33

محدودیت واگذاری زمین‌های صنعتی رفع شده است

اردبیل- معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: موانع و مشکلات تأمین زمین صنعتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و صنعتگران در استان اردبیل رفع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی بعد از ظهر شنبه در آئین معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: برخلاف سایر دستگاه‌ها در مجموعه شهرک‌های صنعتی مدیران باید با ریسک بیشتری عمل کرده و در تعامل با تولیدکنندگان و صنعتگران بتوانند رضایت آنها را با تأمین و تدارک زیرساخت‌ها فراهم کنند.

وی با قدردانی از مدیریت قبلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: مدیریت جدید نیز باید ریسک‌پذیر بوده و نهایت تعامل و همکاری را با سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی انجام دهد.

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان ما سال سخت و دشواری را سپری کردند ولی نهایت تلاش ما در ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی بر این است تا بسیاری از واحدهای تولیدی استان به مجموعه باشگاه هزارتایی پیوسته و فرصت اشتغال بیشتر جوانان و جویندگان کار را مهیا کنند.

عبداللهی به مشکلات ناشی از تحریم بیگانگان و نوسانات نرخ ارز اشاره کرد و افزود: هر چند این مشکلات و نارسایی‌ها تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ما را رنجیده خاطر کرده اما با مسئولیت‌پذیری و تلاش پیگیرانه بخش دولتی و خصوصی سعی بر این است تا ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و ۱۰ شهرک خصوصی استان اردبیل بتوانند با توانی مضاعف در سنگر تولید حاضر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در واگذاری زمین به صاحبان صنعت و تولید مشکل خاصی وجود ندارد و ما با طرح‌های توسعه‌ای که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ویژه شهرک شماره ۲ اردبیل اجرا می‌کنیم، سعی ما بر این است تا رضایت آنها را فراهم کنیم.

عبداللهی اضافه کرد: بیش از ۱۵۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در ۲ فاز الحاق می‌شود و در کنار آن با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی امیدواریم بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات زیرساختی در این مجموعه‌ها رفع شود.

وی بیان کرد: از محل سفر رئیس جمهور و اعتبارات اختصاص یافته احداث پست ۶۳ کیلوولت، گازرسانی، تأمین سایر زیرساخت‌ها و همچنین تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم این اقدامات به تقویت جبهه تولید و رضایتمندی بخش خصوصی منجر شود.

عبداللهی با ابراز خرسندی از تأمین زمین برای راه‌اندازی ناحیه صنعتی اصلاندوز، از احداث شهرک صنایع تبدیلی در پارس‌آباد خبر داد و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا شهرک صنعتی بزرگی در این استان راه‌اندازی شده تا امکان حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدی مهیا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در کنار برگزاری بازدیدهای فنی برای فعالان این عرصه، سعی کرده تا با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فرصت عرضه محصولات تولید شده در استان توسط صنعتگران و تولیدکنندگان را فراهم کند.

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: در همه شهرستان‌ها با تاکید استاندار اردبیل نگاه حمایتی به بخش تولید، صنعت و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی داریم و امیدواریم با تلاشی که مدیریت جدید این مجموعه انجام می‌دهد، مشکلات و نارسایی‌ها رفع و توانمندی بیشتری را در این بخش شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086522

مهمترین اخبار ایران و جهان: