نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 18:22

معارف نماز در مدارس و جامعه نهادینه شود/ لزوم انتقال آموزه‌های نماز به فرزندان

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در نخستین اجلاس نماز شهرستان قدس گفت: فعالان فرهنگی و روحانیون لازم است معارف نماز را در مدارس آموزش داده و آن را در جامعه نهادینه کرد و مسوولان، مدیران و اصناف نیز نماز را در اولویت امور و کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در نخستین اجلاس نماز شهرستان قدس که با موضوع نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده، معلمان آینده و اصناف ظهر امروز در سالن همایش‌های باغ ملی برگزار شد، اظهار کرد: باگذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نباید مدرسه‌ای بدون نمازخانه باشد و این کوتاهی که از سوی مسؤولان انجام شده باید آن را جبران و مسیر اقامه نماز را برای نوجوانان و جوانان ایجاد و هموار ساخت.

وی گفت: در مدارس با کمک روحانیون و فعالان فرهنگی لازم است معارف نماز آموزش داده شود و فلسفه خواندن نماز را در جامعه نهادینه کرد و شبهاتی که در این خصوص وجود را برطرف و پاسخگو بود تا انس با نماز بیشتر شود.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه باید نسل نو را دریابیم و از رهگذر جهاد تبیین آموزه‌های نماز را به فرزندان انتقال دهیم افزود: ملت ایران پای کار انقلاب اسلامی ایستاده است و دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه باید بخشی از وقت خود را به ترویج امر نماز اختصاص دهند و رسانه‌ها نیز در این خصوص نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر و استفاده از انگیزه‌ها و اندیشه‌های فعالان این امر لازم است ایجاد شود، گفت: آسیب‌های موجود بهتر است شناسایی و رسیدگی و برنامه مدون ۵ ساله درنظر گرفته و در محله‌های مختلف، مدارس و ادارات به نمازخانه مناسب تجهیز شده و بخش‌های مختلف بهداشتی، صنعتی، آموزشی و هنری با کمک ائمه جماعات در این زمینه همکاری داشته باشند.

زرهانی با اشاره به اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان میدان‌دار و فعال جامعه هستند، تصریح کرد: لازم است در حوزه صنعت نیز مدیران صنعتی و اصناف نماز را در اولویت امور قرار داده تا با ایجاد آرامش خاطر فعالیت داشته باشند.

پایان پیام/۶۷۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040866

مهمترین اخبار ایران و جهان: