نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 16:17

پویش «به عشق حسین می بخشم» در کرمانشاه در حال اجرا است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: پویش «به عشق حسین می بخشم» در کرمانشاه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی ظهر سه شنبه در همایش اصلاح حسینی که با حضور مسئولین کشوری و استانی، بزرگان محلی و صلح یاران در کرمانشاه برگزار شد با اشاره به فرار رسیدن ماه محرم و برگزاری پویش «به عشق حسین می بخشم»، اظهار کرد: تاکنون پویش‌های مختلفی به منظور ایجاد صلح و سازش برگزار شده که یکی از آنها پویش «به عشق حسین می بخشم» است.

وی هدف از اجرای این پویش را ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های قتل عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه هم که در طول تاریخ تمام مذاهب و اقوام مختلف آن محب اهل بیت (ع) بوده اند و امیدواریم در این پویش به صلح و سازش بیشتری کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه اولین استانی است که این پویش را آغاز کرده، تصریح کرد: از آنجایی مردم این دیار به ائمه اطهار و به ویژه امام حسین (ع) اعتقاد قلبی راسخ دارند، از آن بهره خواهند برد.

کرمی با بیان اینکه هرساله تعداد زیادی پرونده وارد دستگاه قضائی می‌شود، بیان کرد: هر چند که اکثریت این پرونده‌ها پس از طی فرآیند رسیدگی مختومه می‌شوند اما مختومه شدن آنها تنها روی کاغذ است و در واقعیت این کینه‌ها دوباره سر باز می‌کند و به دنبال آن پرونده‌های جدیدی در دستگاه قضائی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا فرهنگ صلح و سازش می‌تواند این پرونده‌ها را در قلب طرفین دعواها مختومه کند و دل‌های آنها به آرامش برساند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوب و شایسته ای در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش و بخشش و مصالحه در پرونده‌های قضائی در کشور و به تبع در استان کرمانشاه انجام شده است.

کرمی در پایان اعلام کرد: باید به گونه‌ای فرهنگ صلح و سازش را در استان نهادینه کنیم که در همه شئونات زندگی ما گسترش پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401922

مهمترین اخبار ایران و جهان: