نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 09:52

بهره‌برداری از 100 فضای ورزشی استاندارد در مدارس استثنایی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی، ۷۰ کلاس درس تخصصی ورزشی، ۲۲ زمین چمن مصنوعی و ۸ کانون تربیت بدنی در مدارس استثنایی کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حمید حسینی طریفی در آئین افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر استثنایی کشور در شیراز، اظهار کرد: یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت زیستی بدنی است لذا این ساحت را در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار قرار داده ایم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: در این مسابقات دانش آموزان در بخش پسران دررشته‌های دومیدانی ، فوتسال و گوی رانی باهم به رقابت می پردازند.

حسینی طریفی تصریح کرد: در بخش دختران نیز ورزشکاران در رشته های تنیس روی میز، گوی رانی و دومیدانی باهم رقابت خواهند کرد.

حسینی با تقدیر از میزبانی خوب شهر شیراز، اضافه کرد: در این مسابقات، نزدیک به یک هزار دانش آموز کم توان ذهنی و سندروم داون از سراسر کشور حضور دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق ساحت زیستی بدنی، ضروری است توجه ویژه ای به کلاس درس تربیت بدنی و ساعت ورزش در مدارس استثنایی داشته باشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: داشتن فضاهای ورزشی استاندارد و مربیان متخصص درس تربیت بدنی لازمه تحقق ساحت زیستی بدنی است لذا آموزش و پرورش این مهم را در دستور کار قرار داده است.

حسینی طریفی اذعان کرد: توسعه فضاهای تخصصی درون مدرسه ای در دستور کار قرار دارد در همین راستا در سطح کشور، از حدود ۱۰۰ فضای تخصصی ورزشی بهره برداری خواهیم کرد.

وی افزود: از مجموع یکصد طرح ورزشی مذکور که در قالب طرح شهید سلیمانی و با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی اجرا می شود تعداد، ۷۰ کلاس درس تخصصی ورزشی ، ۲۲ زمین چمن مصنوعی و ۸ کانون تربیت بدنی در مدارس استثنایی کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سطح استان فارس در سال گذشته تعداد ۹ کلاس درس تربیت بدنی به بهربرداری رسیده و تأمین منابع مالی ۱۴ اتاق درس تربیت بدنی در استان فارس از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار دارد.

خاطر نشان می شود: بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر بانیازهای ویژه کشور تا ۲۰ مرداد در شیراز برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424166

مهمترین اخبار ایران و جهان: