نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 05:58

پنتاگون: حملات به پایگاه‌های آمریکا در حال افزایش است

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که نیروهای این کشور طی سه هفته اخیر، حداقل ۴۰ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند که ۲۲ بار در عراق و ۱۸ بار در سوریه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های این کشور در سوریه و عراق در حال افزایش است.

سینگ طی نشست خبری توضیح داد: «ما شاهد افزایش حملات هستیم، اما تاکنون، تلفات قابل توجهی ندیده‌ایم، آسیب قابل‌توجهی به زیرساخت‌های خود نداشتیم».

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازدارندگی آمریکا علیه گروه‌های مقاومت که متهم به حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق از اواسط اکتبر هستند، عمل می‌کند؛ مدی شد: «بازدارندگی در حال حاضر به‌طور باورنکردنی از سوی ما قوی است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این مقام پنتاگون اظهار داشت: «ما در حال ارسال پیامی باورنکردنی به هر بازیگر دولتی یا غیردولتی هستیم که بخواهد درگیر جنگ [غزه] بشود».

سینگ همچنین افزود که در بازه زمانی بین ۱۷ اکتبر تا ۷ نوامبر، نیروهای آمریکایی حداقل ۴۰ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند که ۲۲ بار در عراق و ۱۸ بار در سوریه بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل نیروهای مجروح‌شده آمریکایی در این حملات ۴۶ نفر است، افزود: «این حملات شامل ترکیبی از پهپادهای تهاجمی و موشک‌ها هستند».

به دنبال تشدید جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، پایگاه‌های آمریکا در مناطق مختلفی از عراق و سوریه طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفته‌ و در پی این حملات، ده‌ها نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند. حملات مقاومت، اشغالگران آمریکایی را مجبور کرد تا دو سوم پرسنل نظامی و «غیرنظامی» خود در عراق را علاوه بر خروج سفیر و کارکنان اصلی، تنها ظرف یک هفته از این کشور خارج کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565166

مهمترین اخبار ایران و جهان: